پاسخ معاون وزیر درباره رمزینه‌دار شدن کتاب‌های درسی

حسن ملکی: برای حدود ۲۰۰ کتاب ابتدایی و متوسطه نظری و ۲۴۴ کتاب دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش این کار انجام شده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد که QR Code بر روی کتاب‌های درسی یا صفحات آن، دانش‌آموزان را مستقیم وارد شبکه ملی رشد و محتوای مکمل کتاب شامل فیلم و غیره می‌کند که مطالب مکمل فهم مطالب کتاب را آسان خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ معاون وزیر درباره رمزینه‌دار شدن کتاب‌های درسی

حسن ملکی درباره رمزینه‌دار شدن کتاب‌های درسی اظهار کرد: کد یک نماد گرافیکی است که تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات و کالاها بر روی محصول خود درج می‌کنند تا مشتری (کاربر) با استفاده از گوشی‌های همراه در کمترین زمان و بدون نیاز به داشتن دانش فنی خاص بتواند به محتوای مورد نیاز در خصوص آن کالا یا خدمات دست یابد.

وی با بیان اینکه QR Code روشی برای کدگذاری مطالب مختلفی مانند نام، ایمیل، آدرس سایت، کد محصول، توضیحات و... است افزود: حاصل این روش یک تصویر است. این تصویر با استفاده از اکثر گوشی‌های دوربین دار قابل فهم است.

معاون وزیر ادامه داد: QR Code بر روی کتاب‌های درسی یا صفحات آن، دانش‌آموزان را مستقیم وارد شبکه ملی رشد و محتوای مکمل کتاب شامل فیلم و غیره می‌کند که مطالب مکمل فهم مطالب کتاب را آسان خواهد کرد.

ملکی با بیان اینکه برای حدود 200 کتاب ابتدایی و متوسطه نظری و تعداد 244 کتاب دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش این کار انجام شده است عنوان کرد: برنامه درسی ویژه شرایط کووید 19 برای تمام استان‌ها و مدارس ارسال شده است و افراد می‌توانند در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند یا دانش‌آموزان از مدارس خود بگیرند و استفاده کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: البته برای استفاده از این فرصت لازم است نرم افزار مربوطه بر روی گوشی فرد نصب شود که کار سختی نیست و طی کلیپی خیلی روان روش استفاده تشریح و در شبکه ملی رشد بارگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار