سردار سلامی: دشمن رشد و اقتدار علمی ایران را هدف قرار داده است

تهران (پانا)‌ - فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز دشمنان همه عرصه‌ها از دارو، غذا، آب و درمان را عرصه جنگ با ما قرار داده‌اند، گفت امروز دشمن رشد و اقتدار علمی ما را هدف قرار داده  و هر نقطه‌ای که دشمن  روی آن تمرکز می‌کند، نقطه قوت ما است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سردار سلامی: دشمن رشد و اقتدار علمی ایران را هدف قرار داده است

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در جشنواره باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم(عج) اظهار کرد: یک‌ کشور نمی‌تواند با توسعه جغرافیا بزرگ‌ شود حتی‌ منابع اقتصادی کشورها هم محدود است اما شاید تنها بتوان با دانش، ارزش‌های افزوده جدید به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه علم و آگاهی دامنه‌های عظمت یک کشور را گسترش می‌دهد، گفت: اگر‌ ذخایر علمی‌ یک‌ کشور رشد یابد جامعه بزرگ‌ می‌شود؛ در حالی که بیشتر جنبه‌های سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی را عامل استقلال ملت‌ها در نظر می‌گیرند ‌اما استقلال علمی منشا اقتدار یک‌ ملت است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه هر آنچه سیطره بیگانگان را بر شئون جامعه ما زیاد کند وابستگی است، اظهار کرد: دشمنانی داریم‌ که ‌همواره تلاش می‌کنند ما را کوچک‌ و عقب نگاه دارند زیرا کشوری که عقب باشد ضعیف خواهد شد و مجبور به تسلیم‌ می‌شود؛ اما اگر کشور از سلطه علمی بیگانه خارج و نیازهای اساسی را در درون خود تولید کند حتی اگر در محاصره جهانی هم‌ قرار گیرد، زنده می‌ماند و رشد می‌یابد.

فرمانده کل ‌سپاه در ادامه با بیان اینکه برای جوان بودن یک جامعه باید هر روز شاخصه جدید و تفاضل و برتری جدیدی یافت، گفت: ما‌ می‌خواهیم مستقل باشیم‌ و در علم استقلال داشته باشیم در کنار آن، استقلال در سلامت هم مهم است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با تحریم‌های ظالمانه حتی دارو به ما نمی‌دهند و دانشمندان ما را ترور می‌کنند، گفت: زمانی که فردی به دلیل حرکت در فضای علمی ترور می‌شود به این معناست که دشمن رشد و اقتدار علمی ما را هدف قرار داده و هر نقطه‌ای که دشمن بر روی آن تمرکز می‌کند نقطه قوت ما است؛ دستیابی به این مهم که دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله پیشران و پرچم‌دار رشد علمی و پیشرفت‌های شتاب‌دار و نوین‌ پزشکی ‌در سطح ایران و جهان باشد از این‌ منطق سر‌چشمه می‌گیرد.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه انتظار داریم این ‌تلاش‌ها در جهات متنوع با افق‌های بلند طراحی و دنبال شود، گفت: علم امکان تسلط و چیرگی ایجاد کرده، به کشور عزت می‌بخشد و استقلال را به طور کامل تفسیر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک نور از جمله دستاوردهای مهم سپاه محسوب می‌شود، اظهار داشت: وقتی‌ می‌توانیم‌ نقشه ژنتیک‌ انسانی را رمزگشایی کنیم درمان را راحت‌تر و دقیق‌تر به انجام می‌رسانیم، از این رو نباید از جهان عقب بمانیم.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز دشمنان همه عرصه‌ها از دارو، غذا، آب و درمان را عرصه جنگ با ما قرار داده‌اند، گفت: ما تمایلی نداریم همه مسایل را با مدل جنگ بیان کنیم اما این اقدام امروز توسط دشمن صورت گرفته است و با همت و تلاش می‌توان تهدید دشمنان را به عرصه رشد و پیشرفت تبدیل کرد.

سرلشکر سلامی در پایان با تقدیر از تلاشگران عرصه علمی در سپاه و دست‌اندرکاران راه‌اندازی مرکز جامع ژنتیک نور گفت: سپاه با دستیابی به افتخارات علمی و پیشرفت‌های تکنولوژی، قله‌های مرتفعی را تسخیر و افتخارات جدیدی را به آلبوم افتخارات ایران اسلامی اضافه می‌کند.

در ابتدای این مراسم دکتر ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گزارشی از روند اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف را ارائه کرد.

در پایان این مراسم برگزیدگان جشنواره باقرالعلوم و خانواده شهدای سلامت مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار