رها مرسلی در مصاحبه با پانا؛

تاثیر مثبت انس با قرآن در زندگی و تحصیلات

تبریز(پانا) - حافظ کل قرآن گفت: اگر با قرآن انس بگیریم و همیشه خدا را در یاد داشته باشیم، مشکلات و استرس هایمان کمتر می گردد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر مثبت انس با قرآن در زندگی و تحصیلات

رها مرسلی، حافظ کل قرآن در گفتگوی اختصاصی با پانا گفت: حفظ قرآن را از کلاس پنجم شروع کردم و به لطف خدا توانستم در یازده ماه حافظ کل قرآن شوم. استادم آقای زارعان، روش حفظ تصویری را به ما آموزش می دادند.به این صورت که تصویر صفحات قرآن کریم را در ذهن داشته باشیم.
دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: رتبه کنکورم 72 منطقه 1 و 189 کشور بود. هرروز حدود یازده یا دوازده ساعت درس می خواندم و تا اسفند ماه یک جزء قرآن نیز می خواندم اما سپس تا زمان کنکور قرآن خواندن را کنار گذاشتم تا اینکه پس از آن دوباره از سر گرفتم.
وی در مورد مقام هایی که کسب کرده است، می گوید: تاکنون من در سطح کشور دوبار مقام اول و دوبار مقام سوم و یک بار هم مقام دوم را در زمینه های مختلف همچون حفظ کل، حفظ ده جزءو...کسب کرده ام و توانستم مدرک درجه دو قرآن را که معادل فوق لیسانس است، دریافت کنم.
وی با بیان اینکه انس با قرآن تاثیر مثبتی بر نحوه درس خواندن و زندگی فرد دارد، اظهار کرد: از همان اوایل حفظ و تلاش در یادگیری سوره های قرآن، تمرکز فرد افزایش پیدا کرده و این موضوع در مطالعه درس ها هم تاثیر خود را نشان می دهد. از طرف دیگر قرآن همچون کتابی پر از آموزه های اخلاقی و ارزش های خوب است که با تکرار و یادگیری می توان از آنها در هر موقعیتی استفاده کرد.
مرسلی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان کار و وظیفه خود را به درستی انجام دهند، دید مردم نسبت به اسلام و قرآن بهتر خواهد شد. باید بودجه هایی نیز در زمینه قرآن اختصاص داده و کلاس های قرآنی بیشتری برگزار شود.
وی در مورد هدف خود از حضور در مسابقات می گوید: اولین مسابقه ای که در آن شرکت کردم به منظور محک زدن خودم بود اما اکنون ترکیبی از گزینه های مختلف همچون مرور کردن، حفظ و تسلط خود بر قرآن و آشنا شدن با دوستان خوب است. مسابقات مشوق های بسیار خوبی در مسیر حفظ قرآن هستند و در این شرایط که روند برگزاری آنها مختل شده است، باید تدابیری اندیشیده شود تا برگزاری مسابقات با تاخیر و قطع شدن مواجه نشود.
حافظ کل قرآن در توصیه به هم سن و سالان خود و دانش آموزان، گفت: همه افراد بهتر است با خدا و قرآن انس بگیرند چون مسیر درستی جز این راه وجود ندارد و باید در این مسیر گام بردارند؛ مخصوصا در این روزها که شرایط سخت و مشکلات فراوانی در جهان وجود دارد همه باید به طناب الهی چنگ بزنند و به آن متوصل شوند. از طرفی دیگر درسشان را جدی بگیرند، چرا که کشورمان به افرادی نیازمند است که سطح بالایی از علم داشته باشند و از این طریق بتوانیم در سطح جهان مطرح شویم. بنابراین در کنار انس با قرآن درسشان را نیز بخوانند و هیچ یک از این دو به دیگری لطمه نخواهد زد.
وی رمز موفقیت خود را اینگونه بیان کرد: در وهله اول به لطف و عنایت خدا وارد این مسیر شدم و سپس حمایت ها و تلاش های بی نهایت خانواده ام در زمینه های درس و قرآن بود که در این مسیر کمک زیادی به من کرد. اساتید و معلمانم نیز با همراهی و آموزش های خوبشان دلیلی بر موفقیت من شدند.
مرسلی در پایان افزود: اکثر مشکلاتی که در زندگی همه ما به وجود می آید، به دلیل فراموش کردن خدا است. پس اگر خدا را در همه ابعاد زندگی و در هر موقعیتی به یاد داشته باشیم و بدانیم که همیشه در زندگی مان حضور دارد، بیشتر استرس ها و ناراحتی ها از ما دور می شود و با مشکلات کمتری مواجه می شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار