۷۰ درصد قطعات کامیون سازی مشگین شهر ساخت خود شرکت است

اردبیل(پانا)- استاندار اردبیل اعلام کرد ۷۰ درصد از قطعات مورد استفاده در کامیون سازی مشگین شهر ساخت خود شرکت است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ درصد قطعات کامیون سازی مشگین شهر ساخت خود شرکت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از کارخانه کامیون سازی مشگین شهر تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ کامیون به صورت اولیه در این کارخانه ساخته شده که تا یک ماه آینده تکمیل می شود.

او افزود: استان اردبیل با فعال شدن این واحد، تولید کامیون جزو ده خودروساز سنگین دنیا می شود و این افتخاری برای استان اردبیل است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی تحریم ها، سرمایه گذار این واحد بدون وابستگی و با آورده شخصی این کارخانه را در استان راه اندازی کرده است.

بهنام جو بیان کرد: در سفر رییس جمهور در سال گذشته برای اولین بار خط بدنه افتتاح و قرار شد نزدیک ۴۰ درصد از قطعات در داخل ساخته شود.

او افزود: با توجه به وضعیت تحریم ها و بازگشت کارشناسان خارجی به کشورشان، تولید قطعات با اتکا به کارشناسان و ظرفیت های داخلی انجام شد، به طوریکه در حال حاضر ۷۰ درصد قطعات این خودرو در داخل شرکت می شود.

استاندار اردبیل از برپایی نمایشگاهی در تهران و اردبیل به صورت حقیقی و مجازی از سوی شرکت حدید مبتکران خبر داد و افزود: در قالب این نمایشگاه از تولید کنندگان داخلی برای مشارکت تولید قطعات دعوت می شود.

بهنام جو گفت: تا اول سال آینده موتور کامیون به صورت ساخت داخل انجام می شود.

او از اشتغال ۲۰۰ نفر در این کارخانه خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری جذب ۳۰۰ نفر نیز به این کارخانه انجام می شود.

الله وردی، مدیر عامل شهرک حدید مبتکران مشگین شهر نیز با اشاره به تحریم های اقتصادی و عدم همکاری برخی کشورهای صنعتی، این موضوع را موجب خودباوری و اتکا به دانش داخلی دانست.

او بیان کرد: با اتکا به کارشناسان و مهندسان داخلی قطعات مورد نیاز در داخل تولید می شود.

مدیر عامل شهرک حدید مبتکران مشگین شهر با اشاره به برگزاری نمایشگاه ازسوی این شرکت، گفت: در این نمایشگاه از تولید کنندگان داخلی برای همکاری دعوت شده و قرارداد بازرگانی منعقد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار