مراسم اختتامیه جشنواره مهارتهای تشکیلاتی، معرفتی و اجتماعی تابستان شاد

پاکدشت(پانا)- مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت پیام روشن کرونا به ما این است که می‌شود با روشهای دیگری هم کارها را انجام داد و باید زنجیر‌های تفکر قالبی را پاره کنیم.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم اختتامیه جشنواره مهارتهای تشکیلاتی، معرفتی و اجتماعی تابستان شاد

آیین اختتامیه جشنواره تشکیلاتی ، معرفتی و اجتماعی تابستان شاد با حضور قائم مقام سازمان دانش‌آموزی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، رئیس و کارشناسان سازمان دانش‌آموزی، برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مربیان، پیشکسوتان و پیشتازان سازمان دانش‌آموزی از طریق ارتباط زنده از شبکه شاد پخش شد، محمد صیدلو ضمن آرزوی تمام شدن شرایط تلخ کرونایی و بازگشت به محیط گرم و صمیمی مدارس گفت: واژه جشنواره سازوکاری را به ذهن انسان القا می‌کند که باعث حال خوب انسان و شادمانی در او شود. وقتی سخن از جشنواره به میان می‌آید انسان یاد فرایندی می‌افتد که سرشار از انرژی‌های مثبت و جذاب است و حس مشارکت در او ایجاد می‌شود.

او گفت: با اینکه در فصل تابستان با تعطیلی رسمی آموزش، علی‌الظاهر ارتباط مدرسه با دانش‌آموز قطع می‌شود، اما انجام فرایندهای هنری و مهارتی و غنابخشی به اوقات فراغت فرصت مغتنمی است که می‌توان این ارتباط را همچنان حفظ کرد، بطوریکه تا سالیان متمادی خاطرات شیرین این لحظات که بر مبنای علائق و میل باطنی دانش‌آموز و حضور او شکل گرفته از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

صیدلو افزود: استفاده از کلمه «شاد» در این جشنواره هم می‌تواند مؤید لزوم وجود شادی در جشنواره باشد هم اشاره‌ای است ظریف و زیبا به رسانه بومی «شاد» که امروز متولی آموزش مجازی سرزمین ما شده است.

این مقام مسوول شرایط متاثر از ویروس کرونا را در کنار دیگر فعالیت‌های اجتماعی و مناسبات زندگی روزمره، مقدمه تغییر در فرایندهای آموزشی نیز دانست و عنوان کرد: دیگر نمی‌توان تصور داشت که آموزش بعد از فروکش شدن کرونا هم به حالت قبل برگردد، چرا که استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در کنار مشکلاتی هم که برایمان داشته، قطعا در آینده نیز در کنار دیگر فرایندهای آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، پس باید به گونه‌ای عمل کنیم که در دنیای مملو از اطلاعات و محتواهای متعدد، بتوانیم با تولید محتوای متنوع و جذاب، همراهی دانش‌آموزان را در کنار خود داشته باشیم. معلمان و فعالان عرصه تعلیم ‌و تربیت باید بتوانند زنجیرهای سخت تفکر قالبی را پاره کنند و به فکر رویکردهای تازه در مسیر آموزش و پرورش باشند.

او در انتها برای تمام مسئولین و مربیان و دانش‌آموزان فعال در این عرصه به‌ویژه ۱۴۰ مربی و ۵۵۰ دانش‌آموزی که در این جشنواره شرکت کردند آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد.

خبرنگار: طاهره السادات سیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار