در آئین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری آیینه زمان؛

کاظمی: برای حفظ آرمان‌های انقلاب، راهی جز تمسک به سیره امام خمینی (ره) نداریم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تنها راه حفظ آرمان‌های انقلاب را در تمسک به سیره امام خمینی (ره)توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: برای حفظ آرمان‌های انقلاب، راهی جز تمسک به سیره امام خمینی (ره) نداریم

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری آیینه زمان (زندگی به سبک روح‌الله) که صبح امروز دوشنبه 24 آذرماه 99 در اداره آموزش و پرورش استان قم و حضور ویدئوکنفرانسی معاونان پرورشی سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر از همه افرادی که در برگزاری این جشنواره تلاش کردند به ویژه از شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم و حمزه ای معاون پرورشی استان اظهار کرد: هویت دینی، ملی و انقلابی ما مرهون حضور امام خمینی (ره)، شجاعت و ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان بود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) منظومه مرکبی از اندیشه‌های مختلف را در حوزه‌های دینی، سیاسی و علمی شکل دادند و امروز در آستانه 42 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این اختتامیه را برگزار می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: قطعا بخش بزرگی از هویت ملی و دینی ما و سبک و سیاق مدیریتی در کشور به امام خمینی (ره) بازمی‌گردد لذا ارائه تصویری دقیق از اندیشه ایشان می‌تواند این هویت را تقویت کند. خصوصا اینکه دانش‌آموزان امروز ما امام خمینی (ره) را ندیدند و ما باید این پیوند را برای شکل گیری هویت ملی و دینی مان برقرار کنیم.

وی افزود: من 2 دغدغه اساسی داشتم؛ یکی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دوم توسعه و ترویج شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره)، که ما باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به آن شکل دهیم. امسال در شرایط کرونایی این جشنواره با کمک آموزش و پرورش قم برگزار شد و من منتظر راهکارهای عملی همکاران هستم تا این چراغ افروخته را روشن تر کنیم.

به گرارش پانا، کاظمی با ذکر جنبه‌هایی از عظمت سبک و سیره امام خمینی (ره) گفت: رفتارهای تربیتی امام در ابعاد مختلف بی نظیر است. ما باید از ظرفیت کتابخوانی برای این منظور استفاده کنیم. اگر بخواهیم آرمان‌های انقلاب را حفظ کنیم راهی جز تمسک به سبک و سیره امام خمینی (ره) نداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در پایان گفت: آنچه امروز در استان قم گردآوری شده است باید مستند سازی و کتاب شود همچنین در نمایشگاه گذاشته شود. توصیه من این است که محصولات دانش‌آموزان و معلمان هم در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته و هم در یک نمایشگاه مجازی بارگذاری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار