معاون معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت:

طرح شهید سلیمانی راه نجات جامعه تا پیش از دریافت واکسن کرونا است

لاری: مازندران برای نقاهتگاه هتلی برنامه‌ریزی کند

ساری (پانا) - معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت تأکید کرد که اجرای درست طرح شهید سلیمانی (طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله‌‌محور) سرمایه اجتماعی به دنبال دارد و راه نجات جامعه تا پیش از رسیدن واکسن کرونا است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید سلیمانی راه نجات جامعه تا پیش از دریافت واکسن کرونا است

سیما سادات لاری در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا مازندران که امروز در استانداری برگزار شد، با تأکید بر اهمیت طرح شهید سلیمانی (طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله‌‌محور) نزد وزیر بهداشت، گفت: «هرچه مردم بیشتر مشارکت کنند و مطالبه‌گر باشند، در کنترل بحران کرونا موفق‌تر خواهیم بود. زمانی که فقط وزارت بهداشت متولی بود چالش وجود داشت اما پس از تشکیل قرارگاه تحولی در کنترل بیماری رخ داد.

او با بیان اینکه اوج و بلوغ برنامه‌ریزی برای مدیریت ویروس کرونا همین طرح است، ادامه داد: «من به عنوان ناظر این طرح، اهمیت اجرای طرح را پیگیری می‌کنم و استان‌ها خود در حال انجام طرح هستند.»

لاری یاداوری کرد که هدف از اجرای این طرح، این است که افراد بیمار سریع‌تر شناسایی و ملزم به گذراندن دوران قرنطینه شوند که به این ترتیب محدودیت‌ها خود به خود کمتر شده و هوشمندانه تغییر می‌کند؛ به این شکل که هم جداسازی انجام می‌شود و هم حمایت اقتصادی از فرد بیماری که 14 روز در قرنطینه به سر می‌برد، صورت می‌گیرد. در این حالت است که زنجیره انتقال شکسته می‌شود و افراد بیشتری می‌توانند با آسودگی در جامعه فعالیت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت اجرای طرح شهید سلیمانی را عامل افزایش 2.5 تا 3 برابری نظارت‌ها برشمرد و گفت: «در سطح کشور 7 هزار و 200 نیروی بهداشت محیط داشتیم که با کمک هلال احمر ظرفیت این بخش به چند برابر رسید.»

لاری تأکید کرد که تیم‌های نظارتی و حراستی باید با توجه به فرهنگ و جغرافیای هر استان برنامه‌ریزی و عمل کنند و در این خصوص با توجه به شرایط استان احتیاط شود.

او خواستار شد که جریمه‌های در نظر گرفته شده برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی واقعی باشد تا اعتماد عموم جلب شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به آغاز تست‌های رپید در کشور در چند ماه اخیر، اظهار امیدواری کرد که شناسایی‌ بیماران سریع‌تر اتقاف افتد: «پیش از این مشکل این بود که تست گران بود و اکنون لازم است که تست رپید با برنامه‌ریزی سریع‌تر در دسترس قرار گیرد. ضمن آن که تأکید داریم که ظرفیت تست‌های PCR کاهش نیابد و تست‌های 16 و 24 ساعته مختص گروه‌‌های آسیب‌پذیر نباشد زیرا آن‌ها کمتر از منزل خارج می‌شوند بلکه به جوانترها اختصاص یابد تا در صورت مثبت بودن قرنطینه شوند.»

مازندران در فکر نقاهتگاه هتلی باشد

او افزایش میزان مراقبت‌های سرپایی برای کاهش ورودی‌های بیمارستان‌ها را از اهداف مهم طرح شهید سلیمانی برشمرد و گفت: «نقاهتگاه‌ های عمومی با توجه به فرهنگ مردم ما، مورد استقبال قرار نگرفت و لازم است به صورت جدی هتل‌ها و مهمانسراها برای قرنطینه در اختیار قرار گیرد. نیاز به این موضوع اکنون ممکن است احساس نشود اما باید برنامه‌ریزی شود و استان مازندران نیز باید از الان به فکر تعریف نقاهتگاه هتلی باشد.

او پیشنهاد داد که از ظرفیت آموزش و پرورش در این خصوص استفاده شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت تأکید کرد که اجزای درست طرح شهید سلیمانی سرمایه اجتماعی به دنبال دارد و راه نجات جامعه تا پیش از رسیدن واکسن کرونا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار