آسیب جدی کرونا به صنف آرایشگران

۲۰ درصد آرایشگران زنانه سرپرست خانوار هستند

تهران (پانا) - نماینده اتاق اصناف ایران در استان کردستان، شهرستان دیواندره می‌گوید بیش از ۴۰ روز است که فعالیت آرایشگاههای مردانه و زنانه به دستور ستاد ملی کرونا متوقف شده است و این در حالیست که بیش از ۲۰ درصد آرایشگران زنانه سرپرست خانوار هستند و درامد دیگری ندارند.

کد مطلب: ۱۱۴۶۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آسیب جدی کرونا به صنف آرایشگران

به گزارش اتاق اصناف ایران، هادی فلاحی افزود: بیش از ۲۰ درصد آرایشگاه‌های زنانه، زنان سرپرست خانوار هستند که این افراد منبع درآمد دیگری برای گذراندن زندگی ندارند و در حال حاضر نیز بیش از ۴۰ روز هست که صنوف آرایشگر مردانه و زنانه تعطیل هستند و این چندمین دوره تعطیلی واحدهای آرایشگری در سال جاری می باشد.
وی تصریح کرد:اکثر این واحدها اجاره ای هستند و با تعطیلی و نداشتن درآمد توان پرداخت اجاره مغازه های خود و هزینه زندگی را ندارند و بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای این صنف نسبت به تعطیلی واحدهای خود به اتحادیه و اتاق اصناف دیواندره گلایه کرند وخواستار بازگشایی واحدهای صنفی با رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی شدند.
رئیس اتحادیه صنف آرایشگاه‌های مردانه و زنانه شهرستان دیواندره بیان کرد: اعضای این صنف اکثرا قشر ضعیفی هستند و خواستار حمایت این صنف از سوی مسئولان هستیم و می خواهیم اجازه فعالیت صنوف را با رعایت پروتکل های بهداشتی را بدهند و همچنین تسهیلات مناسبی برای این افراد نظر بگیرند.
فلاحی اظهار کرد: برخی از این واحدها به دلیل تعطیلی های مکرر در این مدت و نداشتن درآمد برای پرداخت اجاره، مغازه خود تخلیه کرده و بیکار شده و درآمدی نیز ندارند و لازم است تا در این شرایط چاره ای اندیشیده شود.
وی بیان کرد: در این روزهای کرونایی مشاغل دیگری مانند داروخانه ها،مطب‌های دندان پزشکی، بانکها و دفاتر اسناد و … نیز مراکز پرخطر محسوب می شوند اما تمامی فشار تعطیلی برای اصناف است و باید در این شرایط اقتصادی فکر درآمد این واحدها و خانوارهایشان نیز باشیم و بدانیم واحدی که دوماه تعطیل است چطور می تواند هزینه های زندگیش را تامین کند .
فلاحی تاکید کرد: ما باید با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی با بیماری مقابله کنیم و نه با ایجاد تعطیلی های طولانی کاری کنیم که برخی از ترس بهداشت و تعزیرات به صورت غیرمجاز فعالیت کنند در صورتی که اگر آرایشگاه ها باز باشند نظارت بیشتری از سوی اتحادیه اتاق اصناف و تعزیرات برای رعایت پروتکل های بهدشتی صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار