در طرح شهید سلیمانی؛

۶۷۶ هزار گروه آسیب‌پذیر در مازندران برای قرنطینه معکوس شناسایی شدند

ساری (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به فعالیت ۲۱ قرارگاه عملیاتی در طرح شهید سلیمانی از شناسایی و معرفی ۶۷۶ هزار گروه آسیب‌پذیر برای قرنطینه معکوس و معرفی به قرارگاه‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
۶۷۶ هزار گروه آسیب‌پذیر در مازندران برای قرنطینه معکوس شناسایی شدند

سید عباس موسوی امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور سیما سادات لاری معاون فرهنگی و سخنگوی وزارت بهداشت در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مازندران برخلاف بسیاری از استان‌ها وارد پیک سوم کرونا نشده است، گفت: «افزایش ملایمی در تعداد بیماران در چند هفته اخیر داشتیم و تلاش بر مدیریت این روند افزایشی است.»

او از استقرار طرح شهید سلیمانی در استان خبر داد که کمیته‌های حمایت و قرنطینه خانگی و غیر خانگی، عملیاتی محله-منطقه با مسئولیت بسیج و کمیته‌های آموزش همگانی، پایش و نظارت، رهگیری و مراقبت با مسئولیت بهداشت در این طرح فعال هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به فعالیت ۲۱ قرارگاه عملیاتی در طرح شهید سلیمانی از شناسایی و معرفی ۶۷۶ هزار گروه آسیب‌پذیر برای قرنطینه معکوس و معرفی به قرارگاه‌ها خبر داد.

موسوی به تیم «رهگیری فعال» در این طرح اشاره کرد که ۷۹۵ تیم مراقبت فعال تشکیل شده که ۲هزار و ۳۳۳ عضو دارد.

به گفته او تیم مراقبت در منزل شامل ۲۲۷ تیم ساماندهی شده است و ۵۲۳ عضو دارد و عمدتا بخش سلامت درگیر است.

موسوی اشاره کرد که ۶۴۶ تیم نظارتی با هزار و ۵۳۶ عضو با نقش پر رنگ هلال احمر در طرح شهید سلیمانی فعال هستند. ۸۷۸ تیم حمایتی نیز با ۲ هزار و ۴۹۸ عضو با نقش بیشتر بسیج ساماندهی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آماده شدن ۹ نقاهتگاه با ۶۶۹ تخت در این طرح نیز اشاره کرد.

او مشخص نبودن منابع تخصیص یافته طرح و نحوه پشتیبانی، مشخص نبودن نقش بخشداری‌ها، شوراهای اسلامی و دهیاران، ترس مردم از انگ اجتماعی به دلیل حضور یک تیم مراقبتی کرونا و کافی نبودن تست رپید برای انجام تست در تیم‌های مراقبتی در حین حضور در منزل را از جمله موانع موجود برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار