در آیین رونمایی و ارسال تجهیزات زیست فناوری به ۵۸ پژوهش سرای کشور؛

حاجی میرزایی: هدف ما در آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان پرسشگر است

تهران (پانا) - آیین رونمایی و ارسال تجهیزات زیست فناوری به ۵۸ پژوهش سرای کشور با حضور حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، ستاری، معاون فناوری نهاد ریاست جمهوری، قانعی، دبیر ستاد زیست فناوری، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران در محل پژوهش سرای دانش‌آموزی فارابی منطقه ۱۲ تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: هدف ما در آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان پرسشگر است

محسن حاجی میرزایی در این برنامه گفت: از کسانیکه در تجهیز پژوهشسراها کمک کردند و حضور و کمک های دکتر ستاری فر تشکر می کنم. این افراد در همکاری با آموزش و پرورش به عنوان شرکای اصلی آموزش و پرورش و توانمندی های دانش بنیان حضور ارزشمندی داشتند. وقتی صحبت از پژوهش است صحبت از اقتدار ملی است. تمدن محصول اندیشیدن و دیدن و شنیدن است. همه تمایزهای امروز در سطح جهانی را شامل می شود و پژوهش گام موثری برای روش مند کردن این مهم است. ما از یک نیاز حیاتی صحبت می کنیم. اگر انسان ها به تنفس برای ادامه حیات نیازمندند به پژوهش برای زیست نیاز دارند و کیفیت زندگی ما و درجه توانمندی ما محصول بهره مندی از قابلیت ممتاز است.

وی افزود: ما در آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان پرسشگر که خوب ببینند و بشوند و بیاندیشند را هدفگذاری کرده ایم. سند تحول دنبال تربیت چنین انسان هایی است.

حاجی میرزایی افزود: این مهم اقتدار کشور ما را سبب می شود و بطور خاص در حوزه زیست فناوری اقدامات خوبی انجام شده و تجهیز 58 پژوهشسرا و توزیع استانی آن مشخص است که سهم مناطق محروم از برخوردار بیشتر است و این نشان می دهد یک عقب ماندگی تاریخی در سطح برخورداری از آموزش و فرصت های یادشده داریم و آینده سرزمین در حوزه علم و دانش روشن است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به همه دانش آموزانی که در این حوزه کار و تلاش می کنند آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم بتوانیم شاخه های مهم و مورد نیاز جامعه را در سطح مدارس توسعه دهیم و دانش آموزان موثرتری در پیشرفت کشور داشته باشیم.

آمادگی معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری برای همکاری با آموزش و پرورش/تهیه 9 هزار قلم تجهیزات داخلی در 8 سال اخیر

سورنا ستاری در ادامه این آیین گفت: یک اکوسیستم جدیدی باید در حوزه آموزش حاکم شود و تحولات جدی اتفاق بیافتد زیرا همه چیز یک شبه نیست. یک مبارزه مستمر باید باشد و در حوزه‌های پژوهشی از سال گذشته اتفاق مهمی رخ داد. در نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل سال گذشته حدود 330 میلیارد تومان برای تجهیز وسایل داخلی داشتیم و بعد از 8 سال 9 هزار تجهیز داخلی درحال ارائه است.

وی از تهیه 9 هزار قلم تجهیزات داخلی در 8 سال اخیر خبر داد و افزود: درحوزه دانشگاهی تجهیزات خوبی داریم اما در حوزه دانش آموزی غفلت شد. از سال گذشته در حوزه های مختلف پژوهشی تجهیزات ساخت داخل را داریم و پژوهشسراهای آموزش و پرورش تجهیز متفاوتی دارند. در حوزه بیوتیک پژوهشسراها تجهیز شده بودند و سلول های بنیادی و هوا و فضا تجهیز شده بود و امروز شاهد تجهیزات جدید هستیم. بچه های ما در آینده و در حوزه های خاص باید بدرخشند.

ستاری گفت: اکوسیستم فعال باید در حوزه دانش آموزی توسعه پیدا کند و همین دانش آموزان وارد تحقیقات جدی شوند.

در پایان معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری آمادگی کامل مجموعه اش را برای همکاری با آموزش و پرورش اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار