فلاحتی: کار گروهی راهی برای رسیدن به اهداف مشترک هر سازمان است

تهران(پانا)- مریم فلاحتی، کارشناس مشاوره منطقه17 یکی از مسایل کلیدی مورد توجه در سازمان‌های کشور را «کار گروهی» بیان کرد که از مجموعه تلاش‌های آگاهانه، منسجم و هماهنگ افراد برای دستیابی به هدف یا اهداف مشترک، بوجود می آید.

کد مطلب: ۱۱۴۶۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
فلاحتی: کار گروهی راهی برای رسیدن به اهداف مشترک  هر سازمان است

فلاحتی در رابطه با فعالیتهای گروهی گفت: بررسی گروه های کاری در سازمان به دلایل گوناگون حائز اهمیت است اول آنکه امروزه گروه‌های کاری یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده سازمان‌ها را تشکیل می‌دهند و دوم رفتار افراد در گروه‌های کاری متفاوت از مجموعه کاری است که هر یک از اعضا به تنهایی انجام می‌دهند. در واقع رفتار اشخاص هم بر گروه اثر می گذارد و هم از گروه تأثیر می‌پذیرد. یکی از موارد حساس و پر اهمیت که مدیران در آن نقش کلیدی دارند ارائه کار تیمی توسط نیروهای تحت مدیریت ایشان است. ایده اصلی در استفاده از تیم های کاری در دستیابی به اهداف سازمانی با اثربخشی و بازده بالاتر کاهش مکاتبات سازمانی بوده و به عنوان ابزاری جهت غلبه بر ضعف های سازماندهی رسمی است.
وی افزود: فعالیت تیمی به مدیران اجازه می دهد تا بهترین استعدادهای کارکنان خود را شناسایی کرده و بهترین نتایج ممکن را از طریق کار مشارکتی محقق کنند فعالیت تیمی منجر به ایجاد روابط جدید میان افراد در محل کار می شود و مدیران را در کشف قابلیت و مهارت هایی که پیش از این به واسطه انجام وظایف شغلی و در قالب شرح شغل مشاهده نمی‌شد کمک می‌کند تحقیقات بسیاری اثرات تیم سازی و فعالیت های خاص برنامه‌ریزی شده برای تیم‌ها را در ارتقای رفاه، بهره‌وری و روحیه کارمندان و موفقیت در کسب و کار به اثبات رسانده اند.
فلاحتی در ادامه افزود: از آنجا که موفقیت یا شکست یک تیم به عوامل متعددی وابسته است شناخت این عوامل و نحوه تنظیم آنها اهمیت فوق العاده ای در تحقق اهداف سازمان ها دارد. وجود تیم های کاری در سازمان ها در سطح فردی به واسطه آزادی عمل کارکنان در تیم های کاری آنها امکان رشد و کسب سود از طریق مدیریت بر خویشتن می بخشد در سطح سازمانی نیز وجود تیم های کاری موجب افزایش عملکرد و بهبود فعالیت متقابل اعضا افزایش نوآوری و خلاقیت و انعطاف‌پذیری شده که این عوامل با توجه به محیط پیچیده فعلی منجر به اثربخش سازمان می شود و به طور کلی استفاده از تیم های کاری در سازمان منجر به دستیابی به اهداف سازمانی با اثربخشی و بازده بالاتر، کاهش مکاتبات سازمانی گردیده و به عنوان ابزاری جهت غلبه و ضعف‌ها ظرف های سازمان دهی رسمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار