وزیر بهداشت عنوان کرد:

افتتاح 64 پروژه حوزه سلامت در خراسان جنوبی

تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت همکاران ما در استان خراسان جنوبی، پیک سنگینی از بیماری کرونا را پشت سر گذاشتند و در این استان علی‌رغم پراکندگی و کم بودن جمعیت در یک محدوده بسیار بزرگ، یک پیک نفس گیر پشت سر گذاشته شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 64 پروژه حوزه سلامت در خراسان جنوبی

به گزارش وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در سفر به این استان علاوه بر خسته نباشید و خداقوت به همکاران مان، 64 پروژه حوزه سلامت را افتتاح کردیم و این پروژه ها بسیار کارساز بودند و در نقاط محروم این استان افتتاح شدند و قبل از این، امکانات چندانی وجود نداشت.

وی افزود: این پروژه ها زمانی که در اوج گرفتاری کرونا بودیم و در شرایط سخت و بسیار پرمشکل اقتصادی ناشی از تحریم ها قرار داشتیم، ساخته و تجهیز شد که یک پیام امیدوار کننده برای مردم و یک پیام ناامیدوار کننده برای آنهایی بود که فکر می کردند با تحریم ها به زانو در خواهیم آمد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز در ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را ارزیابی کردیم. این طرح مزیّن به نام سردار بزرگوار رشیدی است که به دست تروریست ها به شهادت رسید و این طرح با کمک بسیج، هلال احمر، مردم، خیّرین، سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های اجرایی به شکل محله محور اجرایی می شود و کمبودها و کاستی های این طرح در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان و مقرر شد نیازمندی های اصلی تامین شود.

نمکی یادآور شد: بخشی از مشکلات این دانشگاه، مسائل مالی برای استمرار طرح شهید سلیمانی بود که مقرر شد در اسرع وقت، تامین شود و بخش دیگر هم مربوط به تامین نیروی انسانی بود که خوشبختانه با اخذ مجوز 52 هزار نیرو برای اولین بار در یکسال در وزارت بهداشت، تعدادی از این نیروها به این استان اختصاص می یابد.

وی افزود: اکسیژن ساز مورد نیاز بیرجند را تامین کرده بودیم و مقرر شد که برای سایر شهرها نیز بر اساس قراردادی که داریم، به زودی تامین شود. خوشبختانه در خراسان جنوبی، مشکل بزرگ لاینحلی که نتوانیم از پس آن بر بیاییم, نداشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار