مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری:

رژیم‌های مزدور عربی بدانند توافق با اسرائیل خیانت به قدس است

تهران (پانا) - مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی هیچ توجیهی نداشته و اقدامی به شدت خائنانه محسوب می‌شود و در نهایت منجر به تضعیف ثبات، امنیت، شکوفایی و صلح پایدار در منطقه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رژیم‌های مزدور عربی بدانند توافق با اسرائیل خیانت به قدس است

مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری، روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای یادآورشد: حکومت مغرب پنجشنبه شب و در نخستین واکنش به موافقت این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که روابط دیپلماتیک خود را در آینده‌ای بسیار نزدیک با این رژیم از سر خواهد گرفت.

این بیانیه افزود: مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، پنجمین کشور عربی است که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی می‌کند. این اقدام نشان دهنده عقب‌گرد جدید یک حکومت ضعیف دیگر عربی است که می‌خواهد پایه‌های حاکمیت استبدادی خود را با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی تحکیم بخشد.

مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: کاملاً مشهود است که رژیم صهیونیستی با استفاده از راهبردی به نام «استراتژی محیطی» در صدد است که با کشورهایی که در فاصله دورتری قرار دارند و از نزاع میان صهیونیست‌ها و اعراب حذف شده‌اند یا اینکه روابط خصمانه‌ای با دشمنان رژیم صهیونیستی دارند علیه ملت فلسطینی وارد تعامل شود.

این بیانیه اضافه کرد: همانطور که روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» براساس مستنداتی که داشته در گزارش خود آورده، توافق رژیم صهیونیستی و مغرب پس از سال‌ها همکاری پنهانی دو طرف در زمینه تسلیحات و جاسوسی و همکاری نزدیک و محرمانه در زمینه‌های اطلاعاتی و نظامی صورت گرفته است.

مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: گرچه هیچیک از طرفین رسماً به آن اعتراف نکرده‌اند اما در سال‌های گذشته، در اقداماتی متقابل، رژیم صهیونیستی به مغرب در دستیابی به تسلیحات و ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات و نحوه استفاده از این تجهیزات کمک کرده و مغرب نیز به این رژیم صهیونیستی در پذیرش یهودیان مراکش، انجام عملیاتی علیه «اسامه بن لادن» سرکرده پیشین القاعده و حتی جاسوسی از دیگر کشورهای عربی کمک کرده است.

این بیانیه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود یک میلیون از جمعیت رژیم صهیونیستی را یهودیانی تشکیل می‌دهند که در سال ۱۹۴۸ از سرزمین مغرب به این کشور مهاجرت کرده یا از نسل آنهایی هستند که از فاصله ۲۰۰۰ مایلی با فلسطین اشغالی، به منافع صهیونیست‌ها پایبندند.

مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: ضروری است تمامی رژیم‌های سازشکار و مزدور عربی بدانند از آنجا که هرگونه توافق با اسراییل هیچ توجیهی نداشته و اقدامی به شدت خائنانه محسوب می‌شود، در نهایت منجر به تضعیف ثبات، امنیت، شکوفایی و صلح پایدار در منطقه خواهد شد. وضعیتی که مسولیت مستقیم آن بر دوش همین کشورهاست.

این بیانیه تاکید کرد: ملت مسلمان مغرب نیز لازم است در راستای تعهد و وفاداری خویش به اسلام و سرزمین‌های اشغال شده اسلامی، آرمان ملت فلسطین را مسأله ملی خود دانسته و با اتحاد و یکپارچگی به مقابله با این خیانت‌ها و حمایت از حقوق و اهداف ملت‌های عرب و در راس آن‌ها فلسطین، این «پاره تن اسلام» به مبارزه و اعتراض همگانی برخیزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار