بحری‌زاده: بیش از هزار اثر در جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی به سطح ملی راه یافتند

شهرستان‌های تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در جشنواره اختتامیه تابستان شاد گفت که این جشنواره اولین تجربه ما در زیست‌بوم جدید شیوع بیماری کرونا بود و خدا را شاکریم که جزو یکی از برجسته‌ترین کارها در حوزه آموزش و پرورش و فعالیت‌های تربیتی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۶۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: بیش از هزار اثر در جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی به سطح ملی راه یافتند

مراسم اختتامیه جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی، معرفتی و اجتماعی تابستان شاد امروز با حضور جمعی از مسئولین و دست‌اندرکاران برگزار شد. این مراسم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور پیشتازان و مربیان برپا شد و به صورت زنده از کانال «پیشتازان خلاق» در سامانه شاد پخش شد.

در بخشی از این مراسم اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت به ویژه شهید مجید جعفری را گرامی داشت و گفت: این شهید بزرگوار از مدرسین ملی و سرمایه های ارزشمند پیشتازان بودند.

بحری‌زاده ضمن تشکر از مدیریت اداره کل شهرستان‌های استان تهران، صیدلو و همکارانش را تیمی منسجم و همراه دانست و آنها را به عنوان یکی از نقاط اتکای وزارتخانه آموزش ‌و ‌پرورش در حوزه فعالیت‌های پرورشی معرفی کرد.

او ادامه داد: جشنواره تابستان شاد اولین تجربه ما در زیست‌بوم جدید شیوع بیماری کرونا بود و خدا را شاکریم که جزو برجسته‌ترین کارها در حوزه فعالیت‌های تربیتی قرار گرفت و مشارکت دانش‌آموزان و مربیان در آن بسیار چشمگیر بود.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در خصوص نحوه فعالیت‌های پیشتازان در این جشنواره افزود: 10 دبیرخانه پیش‌بینی شد تا دانش‌آموزان با سلائق و استعدادهای مختلف بتوانند در این جشنواره مشارکت داشته باشند. نزدیک به 50 هزار اثر از سراسر کشور دریافت کردیم که در این بین استان تهران و به ویژه شهرستان‌های استان تهران نقش بسزایی داشتند. از مجموع هزار و 500 اثر از این استان، هزار و 88 اثر به سطح ملی راه یافتند که قابل قدردانی است.

او افزود: یکی از ره‌آوردهای مهم فعالیت‌های پیشتازان، توجه به نقش خانواده ها در رشد و تربیت دانش‌آموزان بود که در حال فراموش شدن بود. فعالیت‌های تربیتی پیشتازان که محوریت اصلی آن دانش‌آموزان و کانون خانواده است، دوباره خانواده را به عرصه تربیت و جایگاه خاص آن بازگرداند و این را از توفیقات نهاد پیشتازان دانست.

بحری‌زاده بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم فعالیت‌های پرورشی از جمله سازمان دانش‌آموزی که آن را یکی از بازوان فعالیت‌های پرورشی و تربیتی می‌دانم، آزادانه بودن مشارکت دانش‌آموزان است که از روی اختیار به فعالیت می‌پردازند، بنابراین اوج خلاقیت آنها را می‌توان نظاره‌گر بود. پیامد مشارکت دانش‌آموزان در این فعالیت‌ها، ارتقای تاب‌آوری خود دانش‌آموزان است که باعث می‌شود مغلوب شرایط نباشند و به جای تأثیرپذیر بودن، تاثیرگذار، خط‌دهنده و جهت‌دهنده باشند.

بحری‌زاده ضمن اشاره به کم شدن حجم مراجعات حضوری و امورات جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: این فرصت را مغتنم شمردیم برای تفکر درباره پشتوانه‌های عمیق تربیتی سازمان که حاصل آن طراحی «بسته تحولی» بود. در این بسته توجه و تاکید بر خبرگزاری دانش‌آموزی پانا صورت گرفت. با توجه به نقش‌پذیری، حضور و تربیت دانش‌آموزان که ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی نیز است، شعار پانا «هر مدرسه یک خبرنگار» شکل گرفت.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: برای عملیاتی کردن این شعار فعالیت‌هایی طراحی شد. گام اول تربیت و پرورش ۲۶۰ مدرس خبرنگاری در سطح مراکز استان‌ها در سراسر کشور بود با هدف تربیت و آموزش دانش‌آموزانی در سراسر کشور که تغذیه‌کننده‌های اصلی مراکز پانای استان‌ها باشند. پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، بیش از 20 هزار خبرنگار آموزش دیده در مدارس داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به مجلس دانش‌آموزی تصریح کرد: از یک مجلس دانش‌آموزی در ابتدا، اکنون بیش از ۷۵۰ مجلس در سراسر کشور و بالغ بر ۲۲هزار دانش‌آموز فعال در این مجالس داریم که در مسائل تعلیم و تربیت بسیار مثمر ثمر بوده و کمک شایانی برای رساندن مشکلات آموزشی به گوش مسئولین ذی‌ربط است.

بحری زاده در انتها ضمن قدردانی از فعالیت‌های همه مربیان و مسئولین سازمان پیشتازان، لوح تقدیر و جوایزی را به یکی از دانش‌آموزان پیشتاز به نمایندگی از همه آنها اهدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار