وزیر علوم خواستار ورود نکردن به حریم خصوصی دانشجویان شد

تهران (پانا) - وزیر علوم با تأکید بر عدم ورود به حریم خصوصی دانشجویان گفت‌ برای خدمت‌رسانی صحیح به دانشجویان باید سه محور مشاوره، هدایت و مراقبت‌های سلامت باهم مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم خواستار ورود نکردن به حریم خصوصی دانشجویان شد

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی در جلسه ۳۴۷ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با توجه به رسالت جذب و تربیت معلمان نقش مهمی در نظام آموزش و پرورش دارد، گفت: مصوبات موجود در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان (به خصوص ماده ۲۸ این اساسنامه) و ماده واحده «جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» می‌تواند فرصت خوبی برای جبران نیاز انبوه به معلم کارآمد در این مقطع زمانی را فراهم سازد تا از این طریق ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامع نظام تربیت معلم کشور در تراز مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و نظام اسلامی ترسیم شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان تنظیم کند تا اقدامات مورد نیاز برای تقویت نیازهای دانشگاه فرهنگیان انجام شود.

وزیر علوم تأکید کرد: موضوع تکمیل کاستی‌ها و تقویت دانشگاه فرهنگیان با هدف استانداردسازی و حمایت از این دانشگاه در دستور کار جدی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار گیرد.

دکتر غلامی با تأکید بر لزوم اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ماده واحده جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تشکیل کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روند نظارت‌ها افزایش مطلوبی پیدا کرده در حالی که از اختیارات رؤسای دانشگاه‌ها نیز کاسته نشده است.

وی همچنین بر لزوم تقویت درونی دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: برای دستیابی به بهترین شرایط تحصیل و هم‌چنین افزایش توانمندی‌های کیفی در دانشگاه فرهنگیان بایستی اهتمام ویژه‌ای برای تحقق رسالت‌ها و اهداف این دانشگاه داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با تقسیم وظایف اجرایی میان آموزش و پرورش و هیئت عالی جذب و همچنین با در نظر گرفتن بحث هم‌ترازی برای معلمان و اساتید، تربیت معلمان نسل آینده مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

دکتر غلامی نیز با اشاره به اجرایی‌شدن آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی از سال تحصیلی ۱۳۹۵ و جدول تنظیم‌شده برای احتساب امتیازات فرهنگی در دانشگاه‌ها تأکید کرد: این جدول امتیاز باید با نظر معاونت فرهنگی و کمیسیون مربوطه تکمیل شود.

وی با تأکید بر نقش حراست دانشگاه در ایفای بخشی از وظایف ارائه شده در طرح مذکور و بر ضرورت عدم ورود به حریم خصوصی دانشجویان تاکید کرد وگفت: برای خدمت‌رسانی صحیح به گروه سنی دانشجویان باید سه محور مشاوره، هدایت و مراقبت‌های سلامت باهم مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تأکید بر لزوم تحدید محتوای طرح مذکور در قالب یک طرح راهبردی، پیشنهاد داد:‌ طرح مذکور را به ‌عنوان پیوستی برای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در نظر گرفت.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به کمبود امکانات و هم‌چنین دخالت‌های متعدد مراجع و مراکز غیر دانشگاهی در امور دانشگاه فرهنگیان علی‌رغم موقعیت مهم این دانشگاه، تصریح کرد: در شرایط پیش رو نباید از اختیارات رئیس دانشگاه کاسته شود، چراکه تنها ابزار رؤسا در شرایط اینچنینی همان عزل و نصب مدیران است که با سلب آن، ناکارآمدی بیشتر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار