سند تحول بنیادین به مثابه یک قانون برای آموزش و پرورش است

زاهدان (پانا) - مشاور فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و دبیر شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین استان گفت سند تحول بنیادین به مثابه یک قانون برای آموزش و پرورش است که بار حقوقی دارد و عمل به آن برای تمامی فرهنگیان حکم یک وظیفه شرعی و قانونی را دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین به مثابه یک قانون برای آموزش و پرورش است

به گزارش پانا علی حیدری نیا در نشست هم اندیشی با مدیر و کارشناسان سازمان دانش آموزی استان اظهار کرد: اساس و مبنای فعالیت های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

وی افزود: سند تحول بنیادین به مثابه یک قانون برای آموزش و پرورش است که بار حقوقی دارد و عمل به آن برای تمامی فرهنگیان حکم یک وظیفه شرعی و قانونی را دارد.

حیدری نیا با اشاره به اقداماتی که در راستای اجرای سند تحول بنیادین در استان انجام شده است، گفت: هدف اصلی ما نهادینه سازی سند تحول در میان قشر فرهنگی جامعه و همچنین دانش آموزان است.

دبیر شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در واقع همانطور که یک فرد نظامی با قوانین و مقررات نظامی آشناست و در شرایط مقتضی می‌تواند به این قوانین رجوع و از آن‌ها استفاده کند، یک معلم هم باید به همین میزان نسبت به سند تحول بنیادین اشراف و آگاهی داشته باشد و کار خود را بر مبنای آن انجام دهد.

وی اظهار کرد: ماحصل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی است که به مراتبی از حیات طیبه برسند و در شرایط مختلف اعم از جنگ،بحران، رونق اقتصادی، بیماری و ... بتوانند به هر نوعی که می‌توانند کمک کنند.

حیدری نیا خاطر نشان کرد: از 25 بسته تحولی که در وزرات آموزش و پرروش در سال تحصیلی جدید تهیه و تصویب شده است یک بسته تحولی با عنوان «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» به سازمان دانش آموزی اختصاص دارد.

مشاورفرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت فراگیری مهارت‌های اجتماعی توسط دانش آموزان تصریح کرد: مسئولیت پذیری و نقش پذیری اجتماعی از مهمترین نیازهای دانش آموزان برای ورود به جامعه است.

جذب 121 هزار دانش آموز در تشکل پیشتازان

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به تشریح بسته تحولی سازمان دانش آموزی پرداخت و گفت: آموزش مهارت های اجتماعی در تشکل پیشتازان، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا از جمله اقدامات مهمی است که در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرروش در این سازمان دنبال می‌شود.

محمود همت خاطر نشان کرد: بسته تحولی جدید سازمان دانش آموزی بهترین ابزار برای رسیدن به هدف اصلی این سازمان یعنی تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: گام اصلی و مهم، پیاده‌سازی و اجرای این بسته تحولی در سطح شهرستان‌ها، مناطق، نواحی و به‌ویژه مدارس است.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان از جذب 121 هزار دانش آموز در تشکل پیشتازان این استان خبر داد و گفت: این تشکل امسال با استقبال خوب دانش آموزان و مدارس روبرو شد به طوری که حدود 20 هزار دانش آموز بیشتر از سهمیه استانی خود جذب کردیم.

همت همچنین به برگزاری دوره تربیت مدرس پانا اشاره کرد و گفت: در این دوره 10 نفر از همکاران ما در قطب های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار آموزش‌های لازم برای تربیت خبرنگاران دانش آموز را دیدند و قرار است دوره های آموزشی ما در شهرستان ها و مناطق را برگزار کنند.

وی افزود: هدف نهایی بسته تحولی در بخش خبرگزاری پانا تا سال 1404 «هر مدرسه؛ یک خبرنگار» است که امسال برای تربیت 196 دانش آموز در سطح مدارس استان برنامه ریزی کرده ‌ایم.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجلس دانش آموزی نیز در 12 شهرستان و منطقه استان تشکیل شده است.

همت تصریح کرد: همچنین مجلس دانش آموزی استان نیز با عضویت 50 دانش آموز پسر و 50 دانش آموز دختر تشکیل شده که است و به زودی اولین نشست آن برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار