از ۲۸ به ۴۸ درصد

افزایش خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی

تهران (پانا) - معاون وزیر جهاد کشاورزی می گوید خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی به ۴۸ درصد ارتقا یافت و امسال در زمینه تولید پیله، رکورد شکنی انجام گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۶۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی؛ مرتضی رضایی افزود: در سال مزین به شعار جهش تولید، با توزیع ۴۶ هزار و ۵۰۲ جعبه تخم نوغان بین بهره‌برداران ۳۱ استان کشور و تولید یک هزارو ۶۷۸ تن پیله‌تر ابریشم، در حوزه نوغانداری کشور موفقیت حاصل شده و از لحاظ تعداد بهره بردار، تعداد تخم نوغان توزیع شده و میزان تولید پیله ابریشم، رکورد ۱۲ سال گذشته کشور شکسته شد.

رشد ۲۱ درصدی تولید پیله ابریشم نسبت به سال گذشته

وی اضافه کرد: تعداد بهره‌برداران، تعداد تخم نوغان توزیع شده و میزان تولید پیله ابریشم در مقایسه با سال ۹۸ به ترتیب از رشد نسبی ۹، ۱۷ و ۲۱ درصد برخوردار شده است.

رضایی تصریح کرد: طی دو سال گذشته، میزان خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی به تولیدات داخلی از ۲۸ به ۴۸ درصد ارتقا یافته است.

طبق آمارها، میزان تولید پیله‌تر ابریشم در سال ۱۳۹۸ با یک هزار و ۳۸۵ تن بالاترین مقدار تولید در ۱۰ سال گذشته بوده و انتظار می‌رود در سال ۹۹ با تولید یک هزار و ۶۵۰ تنی پیله ابریشم میزان خوداتکایی این محصول از ۴۲ به ۴۸ درصد افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار