دبیر میز محصولات شیمیایی سازمان توسعه تجارت اعلام‌کرد:

نقش تعیین کننده محصولات بهداشتی در توسعه صادرات

تهران(پانا)- دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نقش تعیین کننده محصولات بهداشتی در توسعه صادرات در دوران کرونا، می گوید آمارها حاکی از صادرات ۱۸۵ هزار تن محصولات شوینده به ارزش ۷۶ میلیون دلار در هشت ماهه امسال است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد هفت درصدی وزنی و ۱۴ درصدی در ارزش نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نقش تعیین کننده محصولات بهداشتی در توسعه صادرات

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، "ندا عطایی" افزود: شناسایی مقاصد صادراتی در بازارهای بین‌المللی و کشورهای منطقه در حوزه محصولات بهداشتی نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه صادرات این محصولات در دوران فراگیری ویروس کرونا دارد.

وی بیان‌داشت: توان بالای تولید این محصولات سبب شده ایران در زمره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات شوینده در منطقه قرار گیرد و با توجه به ظرفیت تولیدی و همچنین تنوع محصولات، بدون شک تحقق اهداف صادراتی آن امکان‌پذیر است.

عطایی اظهار کرد: بر اساس آمار گمرک ایران، در هشت ماهه امسال محصولات شوینده از جمله پودر، مایع گرانول برای شست‌وشو و پاکیزگی شامل دستی و ماشینی، دترجنت، قرص، ژل، کنسانتره برای شست‌وشو، الکیل بنزن سولفونه، پاک‌کننده‌های صنعتی، دستشویی و انواع صابون شامل (مایع، پودر، بچه، طبی، رختشویی) صادر شده است.

وی ادامه‌داد: در این مدت، بیشترین صادرات به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، چین، ازبکستان، ترکیه، قزاقستان و هند بوده است به طوری که در مجموع نزدیک به ۹۷ درصد از کل صادرات این بخش به این کشورها بوده است.

دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به بررسی آماری انجام شده طی سنوات گذشته در صنعت شوینده ایران، عمده محصولات صادر شده، محصولات نهایی و عمده کالاهای وارداتی محصولات واسطه‌ای از جمله انواع اسانس‌های مورد استفاده در صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی و پاک‌کننده‌های صنعتی و موم‌های مصنوعی بوده است که در فرآیند تولید مصرف می‌شود.

وی افزود: براساس گزارش‌های اعلام شده مبنی بر تامین مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در بازار داخل در شرایط کرونا که نتیجه همکاری بخش‌های مختلف و همچنین توان بالا و تنوع محصولات تولیدی صنایع بهداشتی در کشور بوده است و با توجه به اینکه ظرفیت تولیدی مورد نیاز در کشور بیش از نیاز کنونی است، در صورت تمدید مجوز صادرات این گروه محصولات می‌توان به ۸۰ هزار تن انواع پودر شوینده و ۶۵ هزار تن صابون و انواع مایعات در سه ماهه پایانی امسال امیدوار بود.

عطایی گفت: با توجه به تقاضای رو به افزایش این محصولات در کشورهای منطقه ضروری است از همه ظرفیت‌های این صنعت بزرگ هم در راستای تامین تقاضای نیاز داخلی و هم در حوزه صادرات غیرنفتی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار