غربالگری ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه اول کرمانشاهی در سال جاری انجام شد

کرمانشاه(پانا)-رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه خبر داد غربالگری ۳۲ هزار دانش آموز پایه اولی در سال جاری در استان انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه اول کرمانشاهی در سال جاری انجام شد

فرزاد سهیلی با اعلام این خبر، گفت: حدود چهار هزار و ۲۰۰ دانش آموزان در مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری و به شیوه تلفیقی-یادگیری مشغول تحصیل هستند و ۷۶ مدرسه، مرکز و کلاس ضمیمه در استان کرمانشاه وجود دارد و حتی ۲ مدرسه در نقطه صفر مرزی پاوه در حال فعایت است.

وی افزود: در سال جاری ۳۲ هزار دانش آموز پایه اولی مورد تست‌های غربالگری و سنجش و آمادگی جسمانی قرار گرفته اند و وضعیت آن‌ها بررسی شده است.

سهیلی با اشاره به برنامه‌های آموزشی در دوران کرونا گفت: از زمان شیوع کرونا استان کرمانشاه جز اولین استان‌هایی بود که آموزش مجازی را در پیام رسان های داخلی آغاز کرد و شبکه شاد برای تمام مدارس استثنایی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: بسته‌های آموزشی برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند طراحی و تدوین شده و توسط معلمین یا پیک به در منازل آنها ارسال می‌شود و تعدادی از این بسته‌ها در قصر شیرین، ثلاث باباجانی، پاوه و جوانرود به دانش آموزان تحویل داده شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه چند طرح پیشنهادی از کرمانشاه در کشور اجرا شده است خاطر نشان کرد: پویش‌های صدای امید زندگی و نخل‌های جاوید و اولین مهارت کده ناشنوایان چند مورد از این طرح‌ها است و استان کرمانشاه به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است.

سهیلی تصریح کرد: اولین مدرسه مخصوص بیماران اوتیسم در کرمانشاه راه اندازی خواهد شد و زمین مورد نیاز نیز تأمین و با چند خیر برای ساخت آن هماهنگی به عمل آمده است، همچنین10 اتاق بازی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک میلیارد تومان از طرف اداره کل آموزش و پرورش برای ایاب و ذهاب دانش آموزان، ۸۰ میلیون تومان برای خرید وسایل توان بخشی و ۱۲۰ میلیون تومان برای کار درمانی، مشاوره و گفتار درمانی هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار