مشارکت بیش از ۱۷۰ هزار نفر در طرح ملی «آجر به آجر» تاکنون

با اجرای این طرح ۳۱ مدرسه در ۳۱ استان احداث می‌شود

تهران (پانا) - بیش از ۱۷۰ هزار نفر تاکنون با واریز دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در طرح ملی «آجر به آجر» مشارکت کرده‌اند که با اجرای این طرح ۳۱ مدرسه در ۳۱ استان کشور احداث می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۶۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بیش از ۱۷۰ هزار نفر در طرح ملی «آجر به آجر» تاکنون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، هدف از اجرای طرح ملی آجر به آجر، آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی، گسترش فرهنگ مشارکت‌ عمومی و بسترسازی برای جلب و جذب کمک‌های خُرد مردمی است.

در این طرح که با همراهی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در حال انجام است، تاکنون بیش از 170 هزار نفر از عموم مردم در این امر پسندیده، مشارکت داشته‌اند که با احتساب یک هزار و 220 نفر از خیرین کلان مشارکت کننده (دارای تفاهم‌نامه با جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور)، جمعی از خیرین ساکن خارج از کشور و 246 سازمان دولتی و شرکت خصوصی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی، بیش از 170 هزار خیر به جمع خیرین مدرسه‌ساز اضافه شده است.

اجرای طرح ملی آجر به آجر، فارغ از میزان تعهدات مالی، ترویج ایده جمع‌سپاری و آشنایی بیشتر آحاد جامعه با موضوع مدرسه‌سازی است. ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه‌ساز و حفظ و توسعه شبکه خیرین مدرسه‌ساز از دیگر اهداف طرح ملی آجر به آجر است.

براساس آمارهای دریافتی از سایت ajorBajor.ir، حدود 87 درصد از خیرین با واریز یک تا 50 هزار تومان، هشت درصد 50 تا 100 هزار تومان، دو درصد 100 هزار تا یک میلیون تومان و سه درصد هم بیش از یک میلیون تومان در طرح ملی آجر به آجر مشارکت کرده‌اند که در مجموع حدود دو میلیارد و 200 میلیون تومان مشارکت مالی مردم در طرح مذکور بوده و مقرر شد 31 مدرسه در 31 استان کشور ساخته شود.

براساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده، مشارکت‌های خُرد مردمی با همراهی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور می‌تواند نقش مهمی در تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز ایفا کند.

در ادامه طرح ملی آجر به آجر و ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی در جامعه، به‌زودی پویش ملی «من مادرم، ایران فرزند من»، با هدف ساخت حداقل یک مدرسه دخترانه ابتدایی در هر استان آغاز خواهد شد.

عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت Mehremadrese.ir و همچنین ajorBajor.ir با اهدای حداقل یک آجر در امر پسندیده مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار