ابلاغ مصوبه تخفیف 100درصدی صورتحساب آب و فاضلاب مشترکان کم‌مصرف

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‎جمهوری مصوبه هیات وزیران با هدف بهینه سازی مصرف آب و تشویق مشترکان کم مصرف خانگی را به وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ مصوبه تخفیف 100درصدی صورتحساب آب و فاضلاب مشترکان کم‌مصرف

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، در این مصوبه که به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی ابلاغ شده آمده است: صورتحساب آب و فاضلاب مشترکان با مصرف تا یک سوم الگوی تعیین شده (موضوع تبصره-4- ماده -1- قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب 1394) را با تخفیف صددرصدی محاسبه کند.

هیات وزیران با تاکید بر اینکه آب بهای سایر مشترکان تا الگوی تعیین شده تغییری نخواهد کرد، تصویب نمود: مشترکان با مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف، شش ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف آب اقدام کنند. در پایان این دوره، بهای آّب آن دسته از مشترکینی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد،‌ به پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

در مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری از وزارت نیرو خواسته شده تا ضمن اطلاع رسانی،‌ آموزش و فرهنگ سازی،‌ مشترکین پر مصرف را نسبت به استفاده از وسایل کاهنده مصرف با هدف اصلاح رفتار و کاهش مصارف غیر ضروری ترغیب کند.

در مصوبه دولت تصریح شده است: این تخفیف صرفا شامل سکونتگاه‌های دایمی در حال بهره برداری شهری و روستایی می‌شود. واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیر دایم نظیر باغ، ویلاها و خانه‌باغ‌ها مشمول تخفیف نمی‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار