خشت‌گذاری نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در استان تهران

تهران (پانا) - آیین خشت گذاری و آغاز ساخت نخستین مدرسه پویش ملی آجر به آجر در بخش کهریزک استان تهران با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از مسئولین و خیرین نیکوکار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
خشت‌گذاری نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در استان تهران

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، آئین خشت‌گذاری آموزشگاه 9 کلاسه امام حسین (ع)، نخستین مدرسه پویش ملی آجر به آجر در بخش کهریزک استان تهران، با حضور فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، خدیجه نیزاری رییس شورای بانوان خیر مدرسه ساز کشور، محمد صید لو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران ،حاج اکبر ابراهیمی خیر مدرسه ساز، علی شیرزاده معاون اداره کل نوسازی مدارس استان تهران،و جمعی از مسئولین انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم، گفت: مسئولان دولتی و آموزش و پرورش بنا به وظیفه خود در اموری همچون مدرسه سازی شرکت می‌کنند و به نوعی در این زمینه مسئولیت اجرای طرح‌ها را به عهده دارند.

مهاجرانی افزود: اما، خیرین گرانقدر مدرسه ساز در مسیری قدم گذاشته‌اند که وظیفه سازمانی آنها نبوده بلکه به گفته خودشان همواره برای آینده فرزندان این مرز و بوم و در جهت تسهیل آموزش دانش‌آموزان مناطق مختلف و محروم کشور حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز به عنوان الگوهای مشارکت مردمی در سراسر کشور مورد توجه قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: خوشا به حال خیرین مدرسه ساز که وظیفه الهی خود را خوب درک کرده و نسبت به دغدغه محرومان خود را مسئول دانسته، و چه چیزی شیرین‌تر از این که بتوان کاری برای اینده فرزندان این مرز و بوم با ساختن مدرسه انجام داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، با اشاره به پویش ملی آجر به آجر و حضور خیرین در عرصه مشارکت در امر مدرسه سازی، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های طرح ملی آجر به آجر این است که آحاد مردم شیرینی کار خیر را درک می‌کنند و موجب مشارکت همگانی آنها می‌شود.

آموزشگاه امام حسین (ع) با 9 کلاس درس، در دو طبقه و با زیربنای 817 مترمربع با کمک های خرد مردمی و مشارکت حاج اکبر ابراهیمی احداث می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار