معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان:

نظرات کارشناسان ، چراغ راه قضات برای روشن شدن حقیقت و رفع ابهامات پرونده‌هاست‌

زنجان (پانا) - معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت نظرات کارشناسی در دستگاه قضایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نظرات کارشناسان چراغ راه قضات برای روشن شدن حقیقت و رفع ابهامات پرونده‌هاست‌.

کد مطلب: ۱۱۴۶۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نظرات کارشناسان ، چراغ راه قضات برای روشن شدن حقیقت و رفع ابهامات پرونده‌هاست‌

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان زنجان منصور مختاری معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان در مراسم تحلیف تعداد 11 نفر از کارشناسان رسمی دادگستری استان گفت: انجام مراسم تحلیف کارشناسان رسمی بیانگر اهمیت این حرفه می باشد. تنها تعداد محدودی از مشاغل که با حقوق مردم سرو کار دارند نظیر پزشکی، قضاوت، نمایندگی مجلس و... موظف به انجام مراسم اتیان سوگند هستند واین امر نشان دهنده مسئولیت و وظیفه خطیر این اقشار در قبال مردم است.

وی اظهار کرد: حفظ اطلاعات و اسرار مردم نیز ضرورت دارد و باید کارشناسان این اطلاعات را مانند یک امانت نزد خود نگه دارند و از افشای آن خودداری کنند و با شرکت در جلسات آموزشی در زمینه‌های مختلف تخصصی، سطح کارشناسی خود را ارتقا بخشند.

مختاری ادامه داد: تمامی کارشناسانی که پروانه کارشناسی اخد نموده اند صلاحیت اظهار نظر در موارد ارجاعی را دارند.دستگاه قضایی استان نیز در دادگاهها به توزیع عادلانه کارشناسی ها تاکید دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس مفاد این سوگند نامه کارشناسان باید همواره خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود دانسته و نظرات کارشناسی خود را درست و منطبق با واقعیت و بدون اغراض شخصی ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار