یک مقام مسئول خبر داد

بهم رسانی ۱۷ هزار میلیاردی شرکت های دانش بنیان با صنایع نیازمند

تهران (پانا) - رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از بهم رسانی ۱۷ هزار میلیاردی شرکت های دانش بنیان با صنایع نیازمند خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بهم رسانی ۱۷ هزار میلیاردی شرکت های دانش بنیان با صنایع نیازمند

به گزارش وزارت صمت، محسن صالحی نیا گفت: زمینه انعقاد ۱۳۰ قرارداد به هم رسانی بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور با واحدهای نیازمند در بخش تولید و صنعت به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال فراهم شده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به طرح رسوخ فناورانه که از سال گذشته از سوی وزارت صمت به ایدرو سپرده شده است، گفت: در جریان این طرح ایدرو اقدام به شناسایی دقیق نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی از یک سو و شناسایی شرکت‌های دانش بنیان توانمند از سوی دیگر نموده و با پیوند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و نیازهای فناورانه کارخانجات صنعتی در نهایت بهم رسانی کسب و کار بین آنها در قالب تعریف پروژه‌های فناورانه را انجام داده است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر توسعه داخلی سازی محصولات فناورانه و دانش بنیان و کاهش واردات این اقلام، موجب توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان گردیده و افزایش درآمد زایی و اشتغالزایی اینگونه شرکت‌ها را که عموماً نوپا هستند، در پی دارد.

رئیس هیأت عامل ایدرو به برخی از محصولات فناورانه در راستای اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: دستگاه فلومتر اولتراسونیک مورد استفاده در صنایع آب و فاضلاب و صنعت نفت با صرفه‌جویی ارزی ۲۵ هزار دلار، سانتریفیوژهای توپولار، دکانتور و سنگ مخزن مورد استفاده در صنایع دارویی، غذایی و صنایع نفت و گاز با صرفه‌جویی ارزی فعلی ۳۵۰ هزار دلار و پیگ‌های هوشمند MFL مورد استفاده برای پایش سلامت خطوط لوله نفت و گاز با پتانسیل صرفه‌جویی ارزی در صورت توسعه بازار ۲۰ میلیون دلار از جمله این طرح‌ها است.

صالحی نیا افزود: نقش صندوق‌های حمایتی از قبیل صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر مراکز حمایتی در تأمین منابع مالی این بهم رسانی‌ها و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان به منظور اجرای سفارش‌های صنایع را کلیدی و مؤثر خواند و ابراز امیدواری کرد این روند حمایتی همچنان استمرار و افزایش یابد.

به گفته معاون وزیر صمت طرح رسوخ فناوری در معاونت صنایع پیشرفته ایدرو همچنان به عنوان یک برنامه جدی در سال جهش تولید در حال پیگیری است. وی از کلیه شرکت‌های دانش بنیان و فناور و نیز واحدهای صنعتی دارای نیازهای فناورانه دعوت کرد تا با مراجعه به این معاونت از ظرفیت‌های بهم رسانی بهره مطلوب ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار