مدیر دارالقرآن نور منطقه۱۷ در گفتگو با پانا:

برنامه های دارالقران دانش آموزان و خانواده ها را مشتاق دروس قرآنی کرده است

تهران(پانا)- زهرا نجاری، مدیر دارالقران نور گفت امسال با توجه به شرایط موجود بازه زمانی ۱۵ روزه ازهفته پایانی آذرماه برای برگزاری هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس تعیین شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های دارالقران دانش آموزان و خانواده ها را مشتاق دروس قرآنی کرده است

زهرا نجاری، مدیر دارالقرآن نور در گفت و گو با پانا گفت: اگر بخواهیم اعتقادات دینی و اخلاقی را تقویت کنیم بایستی تعلیم و تربیت و آموزش قرآن و مفاهیم دینی و اخلاقی و اجتماعی را از دوران ابتدایی و حتی پیش دبستان شروع کنیم که در این میان دارالقران برای توسعه تربیت قرآنی نقش بسزایی دارد.
وی افزود: در ایامی که کرونا بر زندگی ها و کارها سایه انداخته و همه جا از ترس واگیری این ویروس منحوس تعطیل است. فرصت را غنیمت شمردیم و تصمیم گرفتیم با کمک مربیان مرکز، دارالقرآن را برای انتشار محتوا های قرآنی فعال کنیم.
وی در ادامه افزود: کرونا به ما این فرصت داد تا پا را از مرزهای جغرافیایی فراتر بگذاریم. ما که همه دغدغه‌هایمان این بود که چه کسی برای ثبت نام به منطقه زمزم، که دورترین نقطه از منطقه است نمی آید. حالا از کرج، بناب، خراسان‌جنوبی، یاسوج اصفهان،گنبد کاووس، کهکلیویه و بویراحمد دانش آموز داریم که با ذوق و شوق در کانال دارالقرآن فعالیت می کنند. مدیر دارالقرآن نور گفت: خوشبختانه از منطقه ۱۷ نیز پا را فراتر نهاده و از منطقه ۱۸ و ۱۹ نیز دانش آموزانی داریم که با علاقه در کلاسهای دارالقرآن ثبت نام کرده و فعالیت می کنند و آماری بالغ بر ۵۰ نفر در کلاس حفظ قران دارالقران شرکت کرده اند.

وی افزود: دارالقران نه فقط دانش آموزان را بلکه خانواده ها را نیز مشتاق دروس قرآنی کرده و با این شعر صائب تبریزی که می گوید: "مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد". ما را بر این داشته که هر روز به کلاس هایمان اضافه کنیم که اکنون حدود هفت رشته قرآنی در دارالقرآن فعالیت می کند. از جمله کلاس های حفظ، کلاس صحیفه سجادیه، کلاس نهج البلاغه، یکشنبه های علوی، سه شنبه های مهدوی، کلاس تفسیر، کلاس تدبر در قرآن و تجوید قرآن در طول هفته بنا بر برنامه های مدون فعالیت می کنند. همچنین برای جذب دانش آموزان کلاسهای سرگرمی، معماهای قرآنی، جدول قرآنی، نیز برنامه ریزی شده با توجه به اینکه دارالقرآن از طرف معاونت محترم پرورشی منطقه حمایت می شود.
وی در پایان گفت: دارالقرآن توانسته از طریق مدرسه پیشتازان منطقه17، برای دانش آموزان برنامه های اردوی مجازی و معما و داستانها و مطالب جالبی ارائه کند تا آنها نیز به پویش در خانه می مانیم بپیوندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار