دیدار عراقچی با رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان

تهران (پانا) - «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه با «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در قصر سپیدار کابل دیدار و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
دیدار عراقچی با رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان

در این ملاقات دو طرف درباره‌ مذاکرات صلح، پیش‌رفت‌ها در مذاکرات دوحه، نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین صلح در افغانستان و روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در این دیدار از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با افغانستان و حمایت از روند صلح قدردانی کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز با میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه و حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

سند جامع همکاری‌های بلندمدت، مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اجماع منطقه‌ ای پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و موضوعات مرتبط دیگر از محورهای رایزنی‌های امروز عراقچی در کابل بود

در این دیدار میرویس ناب با ابراز سپاس و امتنان از میزبانی دوامدار مهاجرین افغان در ایران و حمایت آن کشور از مذاکرات صلح افغانستان قدردانی نموده، افتتاح راه آهن خواف- هرات را با اشتراک غیرحضوری روسای جمهور افغانستان و ایران را به دولت ها و مردمان دو کشور تبریک گفت و آن را یک گام مهم و اساسی در راستای تقویت و گسترش روابط میان کابل و تهران دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار