مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

طرح های آموزش و پرورش بدون همراهی نخبگان، نهادها و سایر ارگان‌ها قابل اجرا نیستند

زنجان (پانا) - سی و دومین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در محل سالن شهید تجلی با حضور همه اعضا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح های آموزش و پرورش بدون همراهی نخبگان، نهادها و سایر ارگان‌ها قابل اجرا نیستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، در این نشست حسن مظفری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان،گفت: طرح های آموزش و پرورش ذاتاً طرح های مشارکتی هستند که بدون همراهی نخبگان، نهادها و سایر ارگان‌ها این مهم اتفاق نمی افتد.

مظفری در ادامه تصریح کرد: اعتمادسازی سرلوحه کار ما باشد، اعتماد می تواند اعتماد سازمانی و اعتماد فردی باشد، که با احترام به ارباب رجوع و عمل گرایی این اعتماد می‌تواند بیش از پیش تقویت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: آموزش نماز و قرآن در اولویت کارها و برنامه های آموزش و پرورش به ویژه معاونت پرورشی قرار گیرد و در آموزش آن به دانش‌آموزان با حساسیت و دقت رفتار شود.

وی همچنین به برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس با مناطق و مدیران مدارس جهت پیگیری طرح ها و برنامه‌های آموزشی و پرورشی تاکید کرد.

در این جلسه، فرحناز فتحی معاون سوادآموزی اداره کل ضمن ارائه گزارشی مبسوطی از فعالیت های معاونت سواد آموزی استان گفت: این معاونت در ۶ محور فعالیت‌های خود را در پیش گرفته است با توجه به شرایط کرونایی با شعار «سواد آموزی گامی بدون توقف» فعالیت‌های خود ادامه داده است.

فتحی همچنین افزود: از شروع سال تحصیلی جدید نیز، سه بسته آموزشی تحت عنوان فیلم آموزشی، خلاصه درس و درسنامه و نمونه سوالات تهیه که در دوره سوادآموزی ۱، ۱۰۳ صفحه درسنامه و همچنین در سوادآموزی دو، ۱۰۰ صفحه درسنامه تهیه شده است و همچنین در دوره انتقال علاوه بر تهیه درسنامه های تخصصی، یک هزار و ۵۶۵ دقیقه فیلم آموزشی برای این دوره تدوین و تهیه شده است.

معاون سواد آموزی استان، با اشاره به طرح پیوند سواد و زندگی در راستای اجرای سند تحول بنیادین ابراز کرد: این طرح در راستای ارائه آموزش های لازم به سواد آموزان جهت توانمند سازی آنان در زمینه مهارتهای زندگی و اجتماعی است.

وی همچنین تصریح کرد: تا کنون ۱۲۷۲ نفر سوادآموز در قالب ۲۲۰ کلاس درس ثبت نام شده اند.

در ادامه ذبیح الله تاراسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل نیز ضمن ارائه گزارشی جامعی از طرح کوچ کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ابراز کرد: با توجه به ارزیابی های انجام شده حدود ۲۱ درصد است دانش‌آموزان دچار چاقی هستند. در خصوص این طرح، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار به مناطق ادارات مناطق اختصاص یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: ۹۳ درصد از شاخص توده وزن( BMI)دانش آموزان استان سنجش شده است که از میانگین کشوری بالاتر است.

جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح های پیشگیرانه در مدارس گفت: طرح یاریگران زندگی در ۳۰ درصد از مدارس استان در حال انجام است و همچنین طرح ملی نماد نیز در بخش آموزش و ارتقاء ۲۸۲ آموزشگاه ناحیه ۲ و بخش غربالگری تمامی مدارس ناحیه ۱ در حال اجرا است.

وی با اشاره به بسته های ویژه ارتقایی ابراز کرد: با مرکز صدای مشاوره تاکنون 2 هزار و 31 تماس حاصل شده و همچنین پیام مشاوره نیز با ایجاد کانال و ارائه مطالب آموزشی در این خصوص در حال فعالیت است و برنامه های مشارکتی نیز با همکاری صدا و سیما نیز تدوین و تهیه شده است.

وی ادامه داد: در طرح همدل نیز 7 هزار و 416 تماس توسط اولیا و دانش آموزان با مشاوران ما انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار