ولی پوری: اجرای طرح های "همدل" و "صدای مشاور" پل ارتباطی مشاوران و خانواده هاست

تهران(پانا)-مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران ، در نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران با توجه به نیاز این روزهای جامعه و فعالیت های مستمر جامعه فرهنگیان و هم چنین مشاوران در فضای مجازی و اطلاع رسانی و آگاهی به دانش آموزان و والدین جهت استفاده صحیح از رسانه های انتقال اطلاعات و اخبار به برنامه ریزی جهت ارتقا و توانمندسازی مشاوران در امر سواد رسانه ای اشاره نمود.

کد مطلب: ۱۱۴۶۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: اجرای طرح های "همدل" و "صدای مشاور" پل ارتباطی مشاوران و خانواده هاست

عزیزاله بابلی بهمئی، رئیس اداره مشاوره شهر تهران، از برگزاری نشست های دوره ای دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران با حضور مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، کارشناسان حوزه وزارتی و استانی و اعضای دبیرخانه کشوری در سالن شورای اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی خبرداد.

در این جلسه ولی پوری توانمندسازی مشاوران مدارس با موضوع سواد رسانه ای را اعلام کرد و تأکید کرد: ایجاد بحث های چالشی و بررسی و تحلیل راه حل ها به جهت کیفیت بخشی و عملیاتی کردن برنامه ها و طرح ها الزامی است.

وی گفت: اجرای طرح ها و عملکردهای دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران باید در صورت نیاز به اصلاح و تغییر در رفتار دانش آموز منجر شود. پیشگیری و کاهش آسیب های روانی و رفتاری دانش آموزان در برنامه ها و موضوعات طرح ها مورد توجه قرار گیرد زیرا این امر مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری و مراجع بالادستی است.

ولی پوری ایام کرونا را بهترین زمان برای توانمندسازی نیروی انسانی مشاوره برشمرد و اجرای طرح های "همدل" و "صدای مشاور" را به عنوان پل ارتباطی مشاوران و خانواده ها به منظور ارتقا ی سلامت روان مؤثر دانست.

در ادامه نشست بابلی بهمئی، ضمن ارائه گزارشی از تلاش ها و عملکرد دبیرخانه گروه آموزشی؛ درخواست کرد: مشاوران و کارشناسان به اجرای 5 برنامه وزارتی سال جاری و بخشنامه ها اهمیت دهند. زیرا نتایج آن بر افزایش آمار مشارکت در آزمون های مشاوره ای دانش آموزی و پیشگیری وکاهش آسیب های اجتماعی قابل مشاهده است. اجرای طرح های همدل و صدای مشاور مورد تاکید اداره مشاوره شهر تهران است.

حسینی، کارشناس وزارتی حاضر در نشست از پخش برنامه های مشاوره ای تلویزیونی در سه گروه مشاوران، دانش آموزان و خانواده ها در شبکه آموزش خبر داد.

وی با بیان ماهیت متفاوت فضای مجازی با فضای حضوری اعلام کرد که هر برنامه ای که در فضای حضوری اجرا می شود الزاما در فضای مجازی قابلیت اجرا ندارد. بنابراین مدیران و مجریان برنامه ها می بایست فضای مجازی را بهتر بشناسند زیرا فعالیت های مشاوران مدارس با ماهیتی متفاوت در ایام شیوع کرونا اجرا می شود و این نکته باید برای خانواده ها تبیین شود بدین گونه باهم و در کنار هم این روزها را با کسب تجربه ای موفق پشت سر خواهیم گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار