240 میلیارد تومان؛ سهم سیستان و بلوچستان از بودجه عدالت آموزشی

زاهدان (پانا) - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد سهم این استان از ردیف توسعه عدالت آموزشی با عنوان نوسازی و مقاوم سازی مدارس روستایی 240 میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
240 میلیارد تومان؛ سهم سیستان و بلوچستان از بودجه عدالت آموزشی

مهرداد عرب اول در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دولت اعتبارات بسیار خوبی در لایحه ۱۴۰۰ برای این استان در نظر گرفته که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی توسعه و آبادانی این نقطه از ایران اسلامی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارت بسیار خوبی برای سیستان و بلوچستان بویژه در بخش‌های زیربنایی و توسعه‌ای این استان در نظر گرفته که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی اتفاقات بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان در سال ۹۹ افزود: ۲ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف به این استان اختصاص یافته که تاکنون یک‌هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

عرب اول گفت: ۸۵۷ میلیارد تومان از این رقم در قالب اسناد خزانه و ۶۰۶ میلیارد تومان تخصیص نقدی دریافت شده که نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: امسال توافق نامه‌ای بین استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان برنامه ریزی بودجه کشور برای تکمیل ۵۰ پروژه عمرانی این استان با اعتبار ۱۲۷ میلیارد تومان منعقد شد.

عرب اظهارداشت: برای نخستین بار است که ۵۰ پروژه عمرانی تا پایان سال و برخی نیز تا پایان سال مالی سال ۹۹ تکمیل می‌شود که اعتبارات این پروژه‌ها به طور کامل تخصیص داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده که این پروژه‌ها باید طبق برنامه ریزی انجام شده تکمیل شود.

عرب عنوان کرد: ۴۹ درصد از بودجه عمومی دولت مربوط به استانهاست که همه اینها در لایحه بودجه آمده است.

وی اظهار کرد: اعتبارات در ردیف استانی هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ۴۷۹ میلیارد تومان مربوط به سیستان و بلوچستان است که در این بخش رتبه دوم کشور را داریم.

عرب بیان کرد: در بخش ۲ سوم نفت و گاز پنج هزار ۴۴۰ میلیارد تومان توزیع شده که سهم سیستان و بلوچستان ۵۷۱ میلیارد تومان است که رتبه یک کشوری را در این بخش داریم.

وی تصریح کرد: در بخش ۲۷ صدم ارزش افزده کل رقم یکهزار و ۹۴۰ میلیارد تومان بوده که ۱۴۲ میلیارد تومان مربوط به سیستان و بلوچستان است که رتبه دوم کشوری را داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: کل اعتبارات این استان از بخش نفت و گاز پارسال ۱۹۶ میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ۵۷۱ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات بخش متوازن ۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان مربوط به سیستان و بلوچستان است که رتبه یک کشور را در این بخش داریم.

عرب افزود: مجموع اعتباراتی که از محل جدول ۱۰ یک(اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استانها) لایحه ۱۴۰۰ برای سیستان و بلوچستان لحاظ شده سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در لایحه پارسال ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: کل اعتبارات سیستان و بلوچستان در پروژه‌های ملی - استانی یا استانی ویژه ۹۷ میلیارد تومان بابت ۱۸ پروژه بوده که این اعتبار در لایحه ۱۴۰۰ به ۱۸۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: تقسیم و توزیع اعتبارات در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر اساس خروجی برنامه آمایش سرزمین است.

وی بیان کرد: میزان اعتبارات ابلاغی در سال ۹۹ بابت اجرای ۶۳ پروژه ملی در سیستان و بلوچستان ۹۵۷ میلیارد تومان تا کنون به این استان اختصاص یافته که در لایحه ۱۴۰۰ به یکهزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

عرب اظهار کرد: میزان اعتبار ردیف‌های متفرقه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان است که سال‌های گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سهم سیستان و بلوچستان از این ردیف بوده که امسال به یکهزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: پارسال میزان اعتبار ردیف توسعه سیستان و بلوچستان ۷۶ میلیارد تومان بوده که در لایحه ۱۴۰۰ به ۱۰۶ میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: ردیف تامین تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم کشور در لایحه ۱۴۰۰ ایجاد شده که ۴۰۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: سهم سیستان و بلوچستان از ردیف توسعه عدالت آموزشی با عنوان نوسازی و مقاوم سازی مدارس روستایی 240 میلیارد تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار