وضعیت کرونا در آمل، نور و گلوگاه حاد است

فرماندار گلوگاه: روند ابتلا در شهرستان کاهش نیابد، مجبور به قرنطینه شهری می‌شویم

ساری (پانا) - ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و در این میان شهرستان‌های آمل، نور و گلوگاه جزو موارد حاد اعلام شده‌اند. فرماندار گلوگاه هشدار داده است که اگر روند ابتلا به کرونا در این شهرستان رو به کاهش نگذارد، شاید مجبور به اعمال قرنطینه شهری شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار گلوگاه: روند ابتلا در شهرستان کاهش نیابد، مجبور به قرنطینه شهری می‌شویم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز اعلام کرد که از ۴ استان با وضعیت قرمز کرونایی در کشور فقط ۲ استان مازندران و گیلان همچنان قرمز مانده‌اند.

به گفته او 12 شهرستان در کشور قرمز هستند که 5 شهرستان از این شهرستان‌های قرمز یعنی آمل، گلوگاه، نور، بهشهر و نکا در مازندران هستند. آمل، گلوگاه و نور جزو شهرستان‌های با شرایط حاد اعلام شده‌اند.

فریدون کلبادی‌نژاد فرماندار گلوگاه امروز به پانا گفت: «براساس نورم کشوری ستاد ملی کرونا و با توجه به اینکه در حال حاضر 26 بیمار گلوگاهی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گلوگاه و شهرستان‌های هم‌جوار بستری هستند و روزانه نیز به صورت میانگین تست 4 تا 5 بیمار مثبت می‌شود، به نسبت جمعیت شهرستان، متاسفانه گلوگاه در ردیف 12 شهرستان حاد کشور قرار گرفته است.»

او با اشاره به اینکه عوامل متعددی در این بحران نقش دارند، برگزاری مراسم متعدد عقد، عروسی و تولد، ختم، تشییع جنازه، حضور در آرامستان‌ها و بخصوص دورهمی‌های خانوادگی را مهم‌ترین علت بالا رفتن آمار کرونا و بستری‌شدگان برشمرد؛ ضمن آنکه بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک را نیز موثر دانست.

کلبادی‌نژاد قرنطینه نشدن بیماران مبتلا به کرونا را نیز عامل موثری دانست: «این بیماران همانند بمبی سیار در آمد و رفت بین مردم شهرستان هستند و شرایط را برای ما سخت کرده‌اند.»

فرماندار گلوگاه به اعمال قانون منع تردد خودورهای غیربومی و بستن بازار و کم کردن فعالیت بر اساس رنگ‌بندی شهرستان و صنوف چهارگانه اشاره و اظهار امیدواری کرد که با این محدودیت‌ها بتوان از جان شهروندان حفاظت کرد؛ هرچند شهروندان نقدهایی هم نسبت به این محدودیت‌ها دارند.

او تأکید کرد که فعلا چاره ای جزاین نیست تا شرایط بهتر شود.

کلبادی‌نژاد هشدار داد در صورتی که روند بستری بیماران کرونای مثبت در شهرستان کنترل نشود و روند همچنان افزایشی باشد، ممکن است که قرنطینه بیشتر شهری در دستور کار قرار داده شود چرا که خسارت ناشی از عدم رعایت پروتکل‌ها، فاجعه خواهد بود.

فرماندار گلوگاه با انتقاد از اینکه خیلی از شهروندان هنوز با تمسخر با کرونا برخورد می‌کنند، ماسک نمی‌زنند و تجمعات برپا می کنند، گفت: «این زیبنده نیست. اگر همه به کمک نشتابیم بحران ادامه خواهد داشت. نیاز است که عزم شهرستانی را به کار ببندیم تا با خودکنترلی یکایک شهروندان و رعایت قوانین موجود، بر شرایط موجود فائق آییم.»

دانش‌آموز خبرنگار: بیتا موجرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار