را ه پیشرفت جامعه با بچه های کتابخوان است

لاهیجان (پانا) - اولین نشست هماهنگی پنجمین جام باشگاههای کتاب و کتابخوانی در لاهیجان با حضور متولیان آموزش و فرهنگ شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
را ه پیشرفت جامعه با بچه های کتابخوان است

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ نشست هماهنگی جام باشگاههای کتاب و کتابخوانی با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن شرح مبسوطی بر ساز و کارهای این جام گفت: جام باشگاه کتابخوانی یکی از اتفاقات بسیار خوب در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی است. این رقابت موجب تشویق کودکان و نوجوانان برای کتابخوانی و گفتگو پیرامون کتاب می‌شود چرا که راه پیشرفت جامعه با بچه های کتابخوان خواهد بود.

نادری افزود: مهمترین بخش جام باشگاه های کتابخوانی انتخاب تسهیلگر است. تسهیلگر فردی است که افراد را دور هم جمع می‌کند تا کتاب بخوانند. سال جدید علاوه بر تشکیل جام کتابخوانی در مقطع پیش دبستانی، دبستان، مقطع اول و دوم متوسطه طرح جام باشگاه کتابخوانی سالمندان مطرح می باشد که امیدواریم در این زمینه نیز فعال شویم.

نادری افزود: با توجه به شیوع کرونا بی‌شک بیشتر گروه های کتابخوانی در فضای مجازی نشست‌های خود را برگزار خواهند کرد و در این خصوص ۵۰ گیگ اینترنت رایگان در اختیار تسهیلگران قرار خواهد گرفت.

نادری در خصوص خلاقیت در نامگذاری جام باشگاه ها، برنامه های متنوع کتابخوانی، چگونگی نوشتن نامه به نویسنده، چگونگی ساخت فیلم توضیحاتی داد.

وی در پایان افزود: یکی از دلایل مهم بودن تسهیلگر این می باشد که خودش را به جایزه و تشویق بند نکند چون اگر صرفاً امتیاز مادی برایش مهم باشد زود از این امر مهم دست می‌کشد. ترویج کتابخوانی یکی از کارهای مهم می باشد که فرد مسئولیت پذیر می تواند آن را انجام دهد تا افراد کتاب خوان تربیت شوند. جامعه ای که کتاب بخواند بسیاری از مشکلات آن حل خواهد شد.

در این نشست که با حضور هاجر بایرامی رئیس بهزیستی، فاطمه فیلی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی، شراره میرعباسی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فریبا خانی نژاد معاون پرورشی آموزش و پرورش لاهیجان، احمد رمضانی نماینده آموزش و پرورش رودبنه، فاطمه قنبری مسئول کانون الزهرا(س) آموزش و پرورش و فاطمه علی پرست از هنرمندان و تسهیل گران فعال تشکیل گردید حاضرین موافقت خود را با فعال کردن جام باشگاه ها در شهرستان لاهیجان اعلام داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار