مدرسه ای در بسطام برنده جایزه معماری «دنزن» شد

تهران (پانا) - مجتمع آموزشی غیردولتی نور مبین بسطام (در استان سمنان) جایزه طراحی و معماری 2020 Dezeen Awards را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه ای در بسطام برنده جایزه معماری «دنزن» شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، حسین فرزین نیا با اعلام این خبر گفت: مدرسه مبین با رویکرد رشد و تعالی دانش آموزان اقدام به طراحی و ساخت بخشی از فضای آموزشی خود کرده است.

وی افزود: مدرسه یک موجود زنده است. متولّد می شود، تغذیه می کند، نفس می کشد، رشد می کند و هدف دارد. موجودی با پیچیدگی های زیاد و به عظمت همۀ انسان های درونش. مدرسه باید محیطی برای کمک به تربیت انسان هایی باشد که پایبند به اصول اخلاقی، دارای اعتماد به نفس، خلاق و طبیعی هستند، و با کمک مدرسه علوم زمان خویش را نیز فرا می گیرند.

فرزین نیا گفت: هدف این نهاد مهم، کمک به بارور شدن تمامی استعدادهای اعضای خویش است، و نه منحصراً رشد ذهنی ایشان. بدیهی است که این هدف را نباید تنها در انتقال اطلاعات به دانش آموزان خلاصه کرد. مسألۀ دانش آموزان در فرایند رشدشان، یک مسألۀ فردی نیست. مسائل انسان ها، تحت تأثیر جنبه های زیستی آن ها، محیط خانوادگی، همسالان و جامعۀ محلّی شان شکل می گیرد. بنابراین مدرسه برای کاهش یا رفع مشکلات دانش آموزان یا اصلاح رفتار ایشان، قبل از هر تلاشی برای حل آن مشکل، باید به بررسی میزان تأثیر این عوامل و تحلیل آن ها بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار