برگزاری نخستین همایش ملی «خانواده و زنان در دوران کرونا» در گیلان

رشت (پانا) - دبیر علمی همایش ملی «خانواده و زنان در دوران کرونا» از برگزاری این همایش ملی به میزبانی دانشگاه گیلان خبر داد و گفت زمان برگزاری همایش ۱۲ و ۱۳ اسفندماه ۹۹ است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین همایش ملی «خانواده و زنان در دوران کرونا» در گیلان

به گزارش ایسنا، علی یعقوبی از برگزاری نخستین همایش ملی «خانواده و زنان در دوران کرونا» به میزبانی دانشگاه گیلان خبر داد و اظهار کرد: این همایش ملی به همت گروه علوم اجتماعی و دفتر انجمن جامعه شناسان ایران در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خانواده در جامعه اهمیت بسزایی دارد، تصریح کرد: خانواده در دنیای مدرن با آنومی مواجه است، اما شیوع بیماری کرونا این آنومی را شدیدتر کرده است.

دبیر علمی همایش ملی «خانواده و زنان در دوران کرونا، با اشاره به تعطیلی بسیاری از اماکن تفریحی و ورزشی و مذهبی و فرهنگی در دوران همه گیری کرونا، افزود: بسیاری از افراد کسب و کارهای خودشان را از دست داده اند، برخی از خانواده ها داغدار عزیزانشان هستند و سالمندان و زنان و کودکان با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند، بنابراین به دلیل تاثیرگذاری کرونا بر خانواده ها، اقدام به برگزاری همایش مذکور کردیم.

یعقوبی، بحران کرونا را دارای جنبه های میان رشته ای دانست و گفت: کرونا علوم اجتماعی و روان شناسی و اقتصاد و جمعیت شناسی و حقوق و امور دینی و علوم پایه را درگیر کرده است و برای کاهش خسارات ناشی از این بحران باید راهکارهای میان رشته ای ارائه کنیم.

وی هدف از برگزاری همایش «خانواده و زنان در دوران کرونا» را گفت وگو کردن بین اصحاب علمی و دانشگاهی دانست و تصریح کرد: در این گفت وگوها به دنبال توصیف شرایط کرونایی نیستیم و راهکارهای ارائه شده در حوزه های اجتماعی و روانی و اقتصادی و حقوقی و دینی جنبه اجرایی خواهد داشت تا به خانواده برای گذر از این بحران کمک کند.

استادیار علوم اجتماعی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه همایش مذکور ۱۲ و ۱۳ اسفندماه ۹۹ در گیلان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت تداوم شرایط کرونایی، اقدام به برگزاری مجازی این همایش خواهیم کرد.

یعقوبی، «ابعاد اجتماعی خانواده و زنان در دوران کرونا»، «امور فرهنگی خانواده و زنان در دوران کرونا»، «مسائل آموزشی خانواده و زنان در دوران کرونا»، «مسائل اقتصادی خانواده و زنان در دوران کرونا»، «مسائل حقوقی خانواده و زنان در دوران کرونا»، «مسائل جمعیتی خانواده و زنان در دوران کرونا»، «مسائل روانی خانواده و زنان در دوران کرونا» و «ابعاد دینی خانواده و زنان در دوران کرونا» را هشت محور اصلی همایش مذکور دانست و متذکر شد: شرکت برای عموم افراد آزاد است.

وی پنجم دی ماه ۹۹ را مهلت ارسال چکیده مقالات و ۱۰ دی ماه ۹۹ را زمان اعلام نتایج داوری دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون 10 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و علاقمندان به شرکت در این همایش ملی می توانند مقالات خود را به دبیرخانه واقع در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان ارسال و یا با شماره ۰۱۳۳۳۶۹۰۲۷۴ تماس حاصل کنند.

دبیر علمی همایش ملی «خانواده و زنان در دوران کرونا»، آدرس سایت همایش را «con-family.guilan.ac.ir» دانست و یادآور شد: مقالات برگزیده همایش پس از داوری در ویژه نامه مجله مطالعات اجتماعی ایران چاپ خواهند شد.

نخستین همایش ملی «خانواده و زنان در دوران کرونا» با همکاری دانشگاه گیلان، انجمن جامعه شناسی ایران، معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، استانداری گیلان، فرمانده انتظامی گیلان و... برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار