فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان :

بیشترین آمار تخلف شکار در مناطق حفاظت شده در ماه آبان رخ داد

اصفهان ( پانا) - فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از دستگیری ۲۶۵ متخلف شکار و صید در هشت ماه نخست سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین آمار تخلف شکار در مناطق حفاظت شده در ماه آبان رخ داد

به گزارش روابط عمومی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، سرهنگ مرتضی جمشیدیان با بیان اینکه ۲۶۵ متخلف شکار و صید در هشت ماه نخست امسال دستگیر شد و به مراجع قضائی معرفی شدند، اظهار کرد: از این متخلفان ۳۷ قبضه سلاح غیرمجاز و ۷۸ قبضه سلاح مجاز کشف ضبط شده است.

وی افزود: بیشترین آمار تخلف شکار در مناطق حفاظت شده در ماه آبان رخ داد که در ۴۲ مورد ۷۳ شکارچی دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند و کمترین شکار در تیرماه بوده که هشت مورد زنده گیری و شکار غیرمجاز پرندگان و یک مورد اقدام به شکار گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به تشکیل ۱۴۶ پرونده قضائی برای متخلفان شکار و صید در هشت ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: مأموران یگان حفاظت از ابتدای سال تاکنون ۳۳۴ مورد شکار و زنده گیری غیرمجاز پرندگان، ۶۹ مورد شکار و زنده گیری پستانداران، ۹۶ مورد صید غیرمجاز آبزیان را کشف و ضبط کردند و از ۴۷ مورد شروع به شکار متخلفان جلوگیری شده است.

جمشیدیان درباره وضعیت حیات وحش در مناطق حفاظت شده در پی بارندگی‌های اخیر، گفت: بارش‌های اخیر در حدی نبوده است که به زیستگاه‌ها و حیات وحش استان آسیب رسانده باشد و تاکنون نیازی به تأمین و توزیع علوفه در مناطق چهارگانه تحت مدیریت نبوده است.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، ۲ پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است. ۲۰۰ نیروی محیط بان از مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار