دانشگاه علوم پزشکی کاشان، رتبه اول نظام گرین‌متریک را کسب کرد

کاشان (پانا )-رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کسب رتبه اول این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه علوم پزشکی کاشان، رتبه اول نظام  گرین‌متریک را کسب کرد

سید علیرضا مروجی در گفت و گو با پانا گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در اولین حضور خود در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک، در جایگاه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، رتبه چهارم در میان 41 دانشگاه‌ کشور و رتبه 240 جهانی از مجموع 922 دانشگاه های جهان، قرار گرفت.
وی افزود: تنظیم و زیرساخت، انرژی و تغییرات اقلیمی، اتلاف انرژی و منابع، آموزش، حمل و نقل و آب در سه بخش مصرف، تصفیه و بازیافت معیارهای نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک است.
وی تصریح کرد: جهان با مشکلات و مسائل زیاد زیست محیطی مانند گرم شدن کره زمین، کمبود منابع آبی، افزایش گازهای گلخانه‌ای و کاهش منابع طبیعی مواجه است، که برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی، فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز دانشگاهی می‌توانند نقش بسزایی در توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست داشته باشند.
وی گفت: رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی گرین‌متریک توسط دانشگاه دولتی اندونزی انجام می‌شود که با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعۀ پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف راه‌اندازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: «گرین‌متریک» ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاستگزاران در محیط‌های دانشگاهی است و سالانه بیش از 10هزار مؤسسه در این نظام ارزیابی می‌شوند که فهرست 922 مؤسسه برتر بر روی وبگاه موسسه به آدرس (greenmetric.ui.ac.id) منتشر می‌شود.
مروجی اظهار کرد: این همایش هر سال به میزبانی رتبه‌های برتر گرین‌متریک به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشگاه‌ها در زمینه مسائل محیط زیستی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب و سایر شاخص‌ها برگزار می‌شود و دانشگاه‌های برتر هر کشور درباره فعالیت‌های سبز دانشگاه‌هایشان گزارش می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار