در آیین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده؛

حاجی میرزایی: پژوهش یک عنصر اساسی در ارتقای پایداری جمهوری اسلامی است

اگر دانش‌آموز پژوهشگری داشته باشیم، در آینده دانشجوی توانمند و کسب و کار حرفه ای تری خواهیم داشت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با شرکت در آئین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده با حضور وزیر علوم، به بیان مطالبی درباره نقش پژوهش در زندگی انسان و جامعه پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: پژوهش یک عنصر اساسی در ارتقای پایداری جمهوری اسلامی است

محسن حاجی میرزایی در آیین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده گفت: افراد در جامعه یا در حال تلاش برای دستیابی به اهداف هستند و یا در تکاپوی رسیدن به اهداف خود و حل مسایل. حل مسئله یکی از فراوانی ترین کارکردهای زندگی انسان است.

وی افزود: اگر قرار باشد این کارکرد انسانی استمرار پیدا کند مسئولیت این موضوع به عهده نظام یادگیری است تا افراد نقش را به درستی ایفا کنند. پژوهش جز لاینفک زندگی انسانی است وقتی صحبت از پژوهش می‌شود یعنی فهم دقیق روابط بین پدیده‌ها، توانمندی مرتب کردن مجهولات و بهره مندی از ظرفیت‌ها. ما در آموزش و پرورش سنگ نخستین این بنا را می‌گذاریم و دانش‌آموزان را در بهترین دوره یادگیری در اختیار داریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه پژوهش، نیاز واقعی هر جامعه ای است و امروز در معیارهای حکمرانی شایسته گفته می شود یک حکمرانی شایسته توانایی حل مسئله را به صورت پایدار دارد عنوان کرد: پژوهش این ماموریت را برعهد دارد و جز راهبردی ترین ماموریت‌هایی است که جامعه آن را دنبال می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یک فرد در دوران مدرسه بیشترین اثرپذیری و پایدارترین نقش پذیری را دارد که سنگ بنای شخصیت او در این دوره گذاشته می‌شود بیان کرد: ما بیش از ۶۰۰ پژوهشسرا در سطح کشور داریم که وقتی دانش‌آموزان به این حد از توانایی مسلط شدند بهتر می‌توانند آینده کشور خود را بسازند.

وی اظهار کرد: اگر دانش‌آموز پژوهشگری داشته باشیم، در آینده دانشجوی توانمند و کسب و کار حرفه ای تری خواهیم داشت و روابط اجتماعی ما بهتر شکل می‌گیرد که در نهایت توانایی حل مسئله در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش مسائلی حل می‌شوند که درک مشترکی برای حل آن مسئله به وجود بیاید. وی با بیان اینکه اگر این تفاهم در سطح ملی شکل بگیرد توانایی حل مسئله افزایش می‌یابد گفت: ما به پژوهش به عنوان یک عنصر اساسی در ارتقای پایداری جمهوری اسلامی همچنین یک ابزار راهبردی برای تحقق تمام اهداف و آرمان‌ها نگاه می‌کنیم.

در ادامه این برنامه از 3 دانش‌آموز پژوهشگر تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار