دسترسی به نشریات علمی معتبر در سایت کتابخانه سازمان پژوهش فراهم است

تهران (پانا) - راهنمای نشریات علمی دارای اعتبار در سایت کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با قابلیت دسترسی رایگان به آدرس http://lib.oerp.ir قابل مشاهده است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دسترسی به نشریات علمی معتبر در سایت کتابخانه سازمان پژوهش فراهم است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، هفته پژوهش امسال آغاز شده و به مناسبت این هفته، سازمان پژوهش امکان دسترسی رایگان علاقمندان از طریق مراجعه به سایت کتابخانه و مرکز اسناد این سازمان به آدرس http://lib.oerp.ir/ فراهم کرده است. هدف از طراحی این راهنما، اطلاع رسانی علمی و تخصصی به معلمان، محققان و سایر پژوهشگران و نیز گردآوری آرشیوی مجازی و دیجیتال از مجلات است که درجه علمی آن‌ها از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید شده است. این پیوند از سال 94 در سایت کتابخانه سازمان به آدرس http://lib.oerp.ir بارگذاری شده و هر شش ماه به روزرسانی می‌شود.

امروزه جستجو در فضای اینترنت و کاوش در این عرصه جهان گستر، کاربران را در سامان دهی امور پژوهشی به شکل سریع یاری می‌رساند. دسترسی به اهداف مورد نظردر این فضا، شناخت منابع علمی وابزارها و توانمندی‌های موجود است.

این راهنما شامل آن دسته از مجلات الکترونیکی (تمام متن) است که درجه علمی آن‌ها در شهریور 98 از جانب وزارت علوم تحقیقات وفناوری به آدرس http://journals.msrt.ir تایید گردیده است. فهرست نشریات این راهنما هرساله پس از انتشار فهرست جدید از سوی وزارت علوم به روزرسانی می‌شود. که در سال جاری 100 عنوان نشریه به این سامانه به روز شده است.

در این راهنما بالغ بر800 مجله علمی و پژوهشی و علمی ترویجی الکترونیکی (تمام متن) که دارای بیشترین اثرگذاری علم و دانش در داخل کشور می‌باشند، جای داده شده است.

سامانه اطلاعات مربوط به هر نشریه شامل: مقالات آخرین شماره نشریه، مقالات آرشیو نشریه، چکیده و کلید واژه دسترسی و... می‌باشد. در حال حاضر فهرست و اطلاعات مربوط به مجلات در حوزه علوم انسانی شامل: روانشناسی، علوم اجتماعی، قرآن و حدیث، علوم تربیتی، فناوری و مدیریت، تاریخ، ادبیات و زبان‌ها، علوم سیاسی، فقه وحقوق، فلسفه و کلام، اخلاق، کتابداری، تربیت بدنی، اقتصاد، جغرافیا، حسابداری، مالی، مدیریت.

فنی و مهندسی شامل: عمران، صنایع، برق و کامپیوتر، مکانیک، فناوری اطلاعات، مهندسی دریا، مهندسی شیمی نفت و پلیمر، مواد و متالورژی، مهندسی معدن، زلزله، مهندسی آب، مهندسی پزشکی، پدافند غیر عامل، میان رشته‌ای، کشاورزی، شامل: آبخاک، اقتصاد کشاورزی، اکولوژی، جنگلداری، مکانیزاسیون، زراعت، باغبانی، بیوتکنولوژی و ژنتیک گیاهی، علوم دام، شیلات، صنایع چوب و کاغذ، گیاه‌پزشکی، صنایع غذایی، ترویج علم منابع طبیعی شامل: آبخیزداری، بیابان، محیط زیست، مرتع و دامپزشکی موجود است.

کاربران با مراجعه به سایت کتابخانه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به آدرس http://lib.oerp.ir/ از طریق پیوند راهنمای الکترونیکی نشریات می‌توانند به مجموعه منابع دسترسی داشته و جستجوی خود را به صورت یک جا انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار