چند توصیه تغذیه‌ای سالم برای کودکان

تهران (پانا) - بررسیها نشان می دهد که مادران تاثیرگذارترین افراد در شکل گیری عادات خوب در کودکان خود هستند؛ به همین دلیل می توانند در انتخاب مواد غذایی سالم به فرزندان خود کمک کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
چند توصیه تغذیه‌ای سالم برای کودکان

به‌گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیش از 40 میلیون کودک زیر پنج سال در سراسر جهان دچار اضافه وزن هستند. این کودکان در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، مشکلات استخوانی و مفاصل، آپنه خواب، نداشتن عزت نفس و دیگر مشکلات جسمی قرار دارند.

به گفته متخصصان، متقاعد کردن کودک نسبت به این موضوع که مصرف میوه از بیسکویت یا یک بسته چیپس بهتر است، دشوار است. هر چند مادر با آموزش دادن به فرزندان در انتخاب مواد غذایی سالم مهارت زندگی ارزشمندی در اختیار آنان قرار می دهد.

در سایت midrandreporter به برخی از راهکارهای کمک کننده در شکل گیری عادات خوب در کودکان اشاره شده است:

مصرف نمک برای کودک را محدود کنید زیرا مصرف بیش از اندازه نمک آب بدن را کاهش می دهد.

مصرف مواد قندی برای کودک را محدود کنید. آنان در معرض خطر افزایش وزن ناسالم قرار دارند. همچنین با مصرف بیش از حد مواد قندی احتمال بروز پوسیدگی دندان در کودکان بیشتر می شود.

اطمینان حاصل کنید که کودک در طول روز میزان کافی آب بنوشد. نبود آب کافی در بدن باعث می شود بدن عملکرد صحیح خود را نداشته باشد و اگر کودک مقدار کافی آب ننوشد بدن دچار کم آبی می شود.

کودک خود را تشویق کنید که فعالیت بدنی بیشتری داشته باشد و به جای تماشای تلویزیون برای ساعات طولانی بازی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار