مدیر کل اداره استاندارد استان تهران:

سال گذشته ۱۵ هزار گواهینامه ایمنی آسانسور در استان تهران صادر شد

تهران (پانا) - به‌گفته مدیر کل اداره استاندارد استان تهران سال گذشته ۱۵ هزار گواهینامه ایمنی آسانسور در استان تهران صادر شد

کد مطلب: ۱۱۴۵۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سال گذشته ۱۵ هزار گواهینامه ایمنی آسانسور در استان تهران صادر شد

به‌گزارش مهر، محمودرضا طاهری عصر جمعه در جمع خبرنگاران درخصوص اینکه آیا آمار دقیقیاز آسانسورهای دولتی در دست است یا خیر و چه تعداد از این آسانسورها دارای گواهینامه استاندارد هستند، اظهار داشت: اینکه در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد که فقط ۱۵ درصد از آسانسورهای استان تهران دارای گواهینامه هستند به نوعی کم لطفی بوده است.

طاهری افزود: ما در سال گذشته حدود یک هزار و ۳۰۰ دستگاه آسانسور که ۸۰۰ عدد شامل آسانسورهای بیمارستانی و ۱۵ درصد مربوط به دستگاه‌های دولتی بوده است را مورد بازدید قرار داده‌ایم و تعدادی که دارای عدم انطباق بحرانی بودند را پلمب و تعدادی که عدم انطباق جزئی داشتند را اعلام کردیم که عدم انطباق را برطرف کنند.

وی گفت: تعدادی که پلمب شده بودند برای اینکه به سمت استانداردسازی بروند به بازسازی آسانسورها مشغول شدند و از یکهزار و ۳۰۰ دستگاه آسانسور حدود ۱۵ درصد توانستند گواهی استاندارد اخذ کنند و ۲۶۰ دستگاه نیز در مرحله بازرسی برای اخذ گواهینامه ایمنی هستند.

مدیر کل اداره استاندارد استان تهران عنوان داشت: برای تمامی آسانسورها به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که مدیر مجموعه مسئولیت استانداردسازی بر عهده آنها است و برای بازرسی نیز ۲۰ شرکت بازرسی مجاز اعلام شده‌اند و بر همین اساس سال گذشته ۱۵ هزار گواهینامه ایمنی آسانسور در استان تهران صادر شده است.

طاهری با بیان اینکه بازدیدهای ادواری از امسال اجباری شده و ساز و کاری مشخص شده که غیر از اماکن خصوصی بازدیدها انجام شود گفت: وجود گ واهی نامه و یک کد ۱۰ رقمی نشان دهنده استاندارد بودن و ایمن بودن آسانسور است و گواهینامه استاندار باید در معرض دید باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار