به مناسبت هفته پژوهش:

پژوهش‌سرای زکریای رازی شهرری در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک حضور دارد

شهرری (پانا)- مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی پسران رازی ناحیه یک ری، از حضور این مجموعه در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک در هفته پژوهش به عنوان قطب نجوم شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌سرای زکریای رازی شهرری در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک حضور دارد

ولی شکری مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی پسران رازی ناحیه یک ری اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز 25 ‪ آذر از سوی «شورای فرهنگ عمومی کشور» به عنوان روز پژوهش نام‌گذاری شد. وزارت علوم تحقیقات و فناوری ‪ نیز از سال 1379 چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نام‌گذاری کرد و از سال 1384 این عنوان به «هفته پژوهش و فناوری» تغییر یافت. هفته پژوهش در سال 1399 از 22 تا 27 آذر برگزار می‌شود و ارج‌نهادن به مقام شامخ پژوهشگران و تجلیل از محققان برتر در حوزه پژوهش از جمله اهداف این هفته است. شعار امسال این هفته « پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» نام‌گذاری شده است که در این راستا برای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در بین دانش‌آموزان، پژوهش‌سرای زکریای رازی شهرری اقدام به برگزاری مسابقه ای مجازی در قالب پژوهش و ایده پردازی کرده است.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی ناحیه یک، محور اصلی این مسابقه را تحت عنوان اگر شما جای فیزیک‌دانان بودید، چه ایده خلاقانه و نوآورانه‌ای را مطرح می‌کردید؟ معرفی کرد و در ادامه گفت: این مسابقه ویژه دانش‌آموزان دوره اول ودوم متوسطه است.
همچنین شکری از حضور پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی ناحیه یک ری، در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک در هفته پژوهش به عنوان قطب نجوم شهرستان‌های استان تهران خبر داد و تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های پژوهش‌سرا حضور در نمایشگاهها و معرفی فعالیت‌ها است تا به ایجاد انگیزه و رقابت برای دانش‌آموزان در عرصه‌های فراتر از محیط دانش‌آموزی پرداخته شود، به همین منظور پژوهش‌سرا با دراختیار گرفتن یک غرفه در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل که امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود، این فضا را مهیا کرده است. در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه حمل و نقل و لجستیک حضور دارند که پژوهش‌سرای رازی شهرری به دعوت معاونت پژوهش دانشگاه یادگار امام(ره)، در این نمایشگاه که در به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود حضور دارد‌.
او از علاقه‌مندان بازدید از این نمایشگاه خواست که جهت بازدید از غرفه پژوهش‌سرا به لینک https://www.onlineproexpo.com مراجعه کنند.

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار