برف ‌روبی بیش از ۲ هزار کیلومتر جاده‌های خراسان شمالی

بجنورد (پانا ) -مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به فعالیت هزار راهدار طی 24 ساعت گذشته در جاده های استان گفت در همین مدت زمانی بالغ‌بر ۲ هزار و ۲۸۵ کیلومتر برف‌روبی و نزدیک به هزار تن شن و نمک‌پاشی توسط ۱۰۰ راهدار انجام‌ شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برف ‌روبی بیش از ۲ هزار کیلومتر جاده‌های خراسان شمالی

جعفر شهامت با اشاره به وظایف راهداری برای پاکسازی مسیر در هنگام وقوع برف و کولاک اظهار کرد: طی روزهای اخیر با توجه به برودت هوا و بارش برف در جاده‌های کوهستانی خراسان شمالی راهداران فعال در این مسیرها اقدام به عملیات مختلفی همچون روان‌سازی ترافیک، پاکسازی مسیر به همراه برف‌روبی کرده‌اند.

وی به مجموع اقدامات انجام‌شده طی روز گذشته اشاره کرد و گفت: مجموع عملیات راهداری انجام‌شده در جاده‌های اصلی و فرعی شریانی در سطح استان خراسان شمالی در یک روز بالغ‌بر ۲ هزار و ۲۸۵ کیلومتر برف‌روبی و نزدیک به هزار تن شن و نمک‌پاشی توسط ۷۱ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۰۰ راهدار انجام‌ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی بیشترین عملیات انجام‌شده در جاده‌های استان را در شهرستان بجنورد عنوان کرد و افزود: در این شهرستان طی ۲۴ ساعت اخیر بالغ‌بر هزار و ۷۰۰ کیلومتر برف‌روبی و ۶۳۰ تن شن و نمک توسط ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۴۰ نفر راهدار انجام ‌شده است.

وی از فعالیت شبانه‌روزی مرکز کنترل ترافیک جاده‌ای خراسان شمالی نیز خبر داد و گفت: باتوجه به شرایط ویژه زمستانی و آغاز طرح زمستانی حضور در جاده‌ها، تمامی مسیرهای اصلی استان تحت پوشش دوربین‌ها کنترل و نظارت قرار دارد و به‌صورت شبانه‌روزی اعلام وضعیت جاده‌ها ازنظر آب و هوایی انجام می‌شود.

شهامت در انتها با توصیه به‌تمامی رانندگان برای آگاهی نسبت به جاده‌های استان پیش از تردد تصریح کرد: هم استانی‌های خراسان شمالی پیش از سفر ضروری خود نسبت به وضعیت جاده آگاهی پیدا کنند و در صورت امکان نیز از هرگونه سفر غیرضروری پرهیز کنند.

گفتنی است براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی خراسان شمالی وضعیت ناپایدار جوی امشب به‌پایان می‌رسد و کاهش دمای محسوس در استان ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار