آغاز پایش کرونا در محلات شمال تهران

تهران (پانا) - به‌گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران، طرح شهید سردار سلیمانی با هدف شناسایی سریع مبتلایان به ویروس کرونا و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه در ۶ محله شمال تهران در حال اجراست.

کد مطلب: ۱۱۴۵۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پایش کرونا در محلات شمال تهران

به‌گزارش سایت شهر، سید عباس سجادی گفت: از نیمه دوم آذرماه طرح سردار شهید سلیمانی با مشارکت اداره سلامت شهرداری منطقه یک، نیروهای داوطلب بسیج، مرکز بهداشت شمیرانات در شش سرای محله منتخب شمال تهران آغاز شد.

او افزود: این طرح شامل سه فاز اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است که مرحله اول، در فاز مراقبت، خانه‌ها و پایگاه‌های سلامت محلات ازگل، دربند، امام زاده قاسم(ع)، اوین، قیطریه و شهرک شهید محلاتی در اختیار این طرح قرار گرفته‌اند.

سجادی افزود: به منظور شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا با مشارکت نیروهای داوطلب بسیج و توسط نیروهای متخصص بهداشت، پس از انجام تست‌های سریع، آموزش‌های لازم به فرد مبتلا و اعضای خانواده آنها در مورد نحوه قرنطینه و در صورت لزوم راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی در سطح منطقه ارایه می‌شود و پس از آن ثبت اطلاعات خانوار در سامانه وزارت بهداشت و پایش تلفنی روزانه فرد و اعضای خانواده در خانه‌های سلامت به منظور کاهش تردد و قطع زنجیره انتقال صورت می پذیرد.

معاون شهردار منطقه یک اضافه کرد: مرحله بعدی مرحله حمایتی است که در این سطح به‌ منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، ارسال بسته‌های حمایتی و بهداشتی صورت می‌گیرد و همچنین پایگاه‌های نواحی مقاومت بسیج به‌صورت محله‌محور تقبل کرده‌اند که اگر خانواده‌ای نیاز به خرید دارد و افراد خانواده، سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌های بسیج این خرید را برای آن‌ها انجام ‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار