اسماعیلی: تهیه اطلس آموزشی در دستور کار همه ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس قرار گیرد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار تنظیم اطلس آموزشی مدارس و کلاس‌های درس درسراسر استان شد و گفت: به عنوان مثال در این اطلس باید تعداد دانش‌آموزانی که از آموزش مجازی با گوشی، آموزش تلویزیونی و جزوه‌های خود‌آموز بهره میبرند دقیقا مشخص شود تا بتوانیم اطلس جامع استانی را برای تصمیم‌گیری بهتر تهیه کنیم.

کد مطلب: ۱۱۴۵۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: تهیه اطلس آموزشی در دستور کار همه ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس قرار گیرد

فرهاد اسماعیلی در گفتگوی هفته با روسا و اعضای شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش سراسر استان به صورت مجازی گفت: ادارات باید با طرح‌های ابتکاری و با ارایه تکالیف عملکردی و پژوهش محور به دانش‌آموزان در بحث آموزش مجازی دانش‌آموزان تنوع ایجاد کنند تا از آسیب‌های این فضا کاسته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به ظرفیت شورای مدرسه در این خصوص گفت: برای همه تصمیمات درون مدرسه‌ای اختیاراتی به این شورا داده شده که در این بین تایید و امضای نماینده انجمن اولیا در ذیل مصوبات و صورت جلسه به نوعی اعتبار تصمیمات را افزایش می‌دهد.
او با اشاره به برگزاری همایش ملی با عنوان آموزش در بحران کرونا، فرصتها، چالش ها و دستاورد ها به میزبانی استان فارس و ضرورت شرکت فرهنگیان پژوهشگر دراین همایش گفت: این همایش با 14 محور در کشور به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد که افراد برجسته کشوری در آن به عنوان اعضای هیات علمی ما را همراهی خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین اضافه کرد: بیش از هزار نفر از نیروهای پیش دبستانی که دارای پرونده پرسنلی بودند امسال به استخدام آموزش و پرورش درآمدند و مابقی آنان نیز در سال آینده استخدام خواهند.
وی بیان کرد: انتظار است روسای آموزش و پرورش استان با برگزاری جلسات متمادی و مستقیم مجازی با مدیران و معلمان مناطق خویش ارتباط دوطرفه و سازنده خود را توسعه دهند .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان بخش صحبتهای خود با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: در این طرح ظرفیتها و امکانات مدارس در اختیار بسیج مناطق برای بحث غربالگری و کمک به مساله کرونا قرار گیرد که این طرح با امضای رییس جمهور جز تصمیمات و مصوبه های ستاد ملی کرونا است و لازم الاجرا می باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه بیان کرد: شناسایی، جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل نگرانی‌ها و دغدغه‌های این معاونت برای سال جاری بوده و از روسای محترم تقاضا می‌شود با امید دادن و اقناع اولیا برای حضور در کلاس‌های مجازی به جامعه کمک کنند.

محمد فیاض پور با اشاره به اهمیت پوشش دادن نوآموزان پیش دبستانی به وسیله ثبت نام در سایت مربوطه گفت: این طرح رایگان بوده و برنامه‌های خوبی را برای آموزش به‌ نوآموزان در نظر گرفته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا لازم الاجرا است و ما مکلف هستیم برای اجرای طرح شهید سلیمانی با علوم پزشکی و بسیج ناحیه همکاری لازم را داشته باشیم .
احمد علی قهرمانی خبر داد: مسابقات ورزشی به صورت مجازی در حال برگزاری است و مسابقه طناب زنی و فوتسال دانش آموزان متوسطه اول و دوم را باتوجه به شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل ها از پایان آذرماه برگزار خواهیم کرد

وی گفت: در رابطه با طرح کوچ بیش از 94 درصد دانش آموزان در سامانه سناد ثبت شده اند که انتظار میرود 6 درصد باقی مانده جهت بررسی سلامت دانش اموزان هرچه سریعتر ثبت شوند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به اینکه در هفته اینده همزمان با هفته پژوهش مراسم تجلیل از پژوهشگران را در پیش خواهیم داشت بیان کرد: در این هفته طرحی با عنوان هر خانه یک پژوهشسرا کلید خواهد خورد که در این طرح پژوهش های انجام شده توسط دانش آموزان در اردیبهشت ماه مورد داوری قرار خواهد گرفت.
محسن کلاری افزود: در رابطه با تخصیص سرانه‌ها به مناطق باید گفت 30 درصد تخصیص‌ها به ادارت همراه با اعتبارات ابلاغ شده است که در ماه اینده این امر به 50 درصد خواهد رسید.
وی گفت: در حوزه طرح جامع 30 درصد، در بخش تربیت بدنی 68 درصد، در حوزه پیش دبستانی 50 درصد، برون سپاری و مشارکت ها 90 درصد و حوزه پرورشی 50 درصد و کیفیت بخشی 28 درصد از اعتبارات ابلاغ شده است و در رابطه با اعتبارات عمرانی نیز به زودی 3 میلیارد تومان به مناطق به صورت نقدی پرداخت خواهیم کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز اظهار داشت: بعد از پیگیری های مدیرکل محترم بخشی از مطالبات سال گذشته آموزش دهندگان پرداخت شده است

بهزاد نوروزی گفت: انتظار میرود روسای آموزش و پرورش در بحث جذب سواداموزان، کیفیت را بر کمیت ترجیح دهند.



وی همچنین گفت: هفته اول دی ماه مصادف با هفته سوادآموزی است که برنامه های این هفته به سراسر استان اعلام خواهد شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز بیان کرد: همایش ملی اموزش در دوران همه گیری کرونا را کلید زده ایم که امیدوارم به دستاوردهای پایدار و همیشگی در بحث تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.
رسول قانونی افزود: انتظار میرود روسای محترم شهرستان ها طرح ملی شهاب و المپیادهای علمی و نوجوان خوارزمی و ایران مهارت را به جد دنبال نمایند
وی گفت:باتوجه به تجزیه تحلیل های صورت گرفته ، در دروس علوم اجتماعی و سلامت و بهداشت در پایه دوازدهم دارای افت محسوسی بوده ایم که الزاما با یک برنامه ریزی درست باید نمرات این دروس را تقویت کنیم



قانونی گفت:در بحث کنکور برای افزایش رتبه های زیر 3 هزار کارهایی انجام شده است که در جلسات آتی این برنامه ها اعلام خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز با یاداوری هفته آینده به عنوان هفته تکریم قرآن کریم در مدارس گفت: یکی از مهمترین رسالت ما در مدارس نشر آموزه های دینی با محوریت قرآن کریم است و درصورتی با میتوانیم مدعی شویم که برنامه های پرورشی درست پیش می رود که بدانیم در مسیر قرآن هستیم.



جهانبخش بانشی با اشاره به اینکه یکی از طرح های مهمی که در بخش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در حال اجرا است طرح کانون یاریگران زندگی است بیان کرد: دو رکن اساسی و اجرایی این طرح یکی آموزش و پرورش و دیگری ستاد مبارزه با مواد مخدر است که این طرح آموزش محور در جهت فرهنگ دور نگه داشتن دانش آموزان از بحث اعتیاد و مواد مخدر تهیه شده است
وی گفت: در سال گذشته 20 درصد مدارس استان تحت پوشش این طرح بوده اند و در سال جاری این عدد به 30 درصد خواهد رسیده است.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان نیز از اجرای 6 طرح برای دانش آموزان دختر خبر داد و گفت: طرح مشارکت اجتماعی دختران، تقویت مهارتهای گفتگو، طرح کودک یاری، طرح خوب زیستن، طرح آموزش شهروندی و ارتقا بهداشت دختران از جمله طرح های مهمی است که در سال جاری در حال اجراست.



طاهره بی نیاز افزود: جشنواره دختران امروز، خانواده و گذر از کرونا را با همکاری معاونت پرورشی در پیش خواهیم داشت که انشااله دانش آموزان فارس با حضور خود بتوانند در سطح کشور افتخار آفرینی نمایند.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: نگاه حوزه ارزیابی عملکرد یک نگاه پیشگیرانه است و بنا را بر آن گذاشته ایم که هیچ همکاری دچار آسیب نشود



سعید مهبودی گفت: روسای آموزش و پرورش سراسر استان با یک نگاه نظارتی از بروز مسایل و مشکلات قابل پیش بینی به وسیله تشکیل ماهانه و منسجم کمیته سلامت اداری جلو گیری نمایند.
یاداور میشود: در این جلسه چند تن از روسای آموزش و پرورش سراسر استان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند
مشکلات مربوط به اینترنت و اموزش در فضای مجازی توانمند سازی نیروی انسانی و کمبود اعتبارات از عمده این مسایل بود
خاطر نشان میشود:جلسات مشترک شورای معاونین اداره کل با روسا و‌اعضای شورای معاونین ادارات اموزش و پرورش سراسر استان هر هفته روزهای 5 شنبه به مدت 2 ساعت و با حضور برخی از مسئولین استانی به صورت مهمان ویژه برگزار و مسایل و مشکلات آموزش و پرورش استان بررسی خواهد شد.






ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار