واکنش امیری به زمزمه رد لایحه بودجه در مجلس

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری از بررسی بودجه در جلسات هفته آینده مجلس خبر داد و گفت نمایندگان هنگامی که بودجه را مشاهده و جداول و احکام را بررسی کنند برخی از اشکالات آنها حل و فصل می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۵۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش امیری به زمزمه رد لایحه بودجه در مجلس

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری درباره اظهارنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره بودجه ۱۴۰۰ و گفته‌های آنان مبنی بر رد احتمالی بودجه ارسالی از سوی دولت به پارلمان گفت: دولت لایحه بودجه را در موعود قانونی تقدیم مجلس کرد که این امر مصادف با تعطیلی یک هفته‌ای مجلس و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان شد که پس از آنکه هفته آینده بازگردند، کار بررسی بودجه انجام خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ادامه داد: بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور سازمان برنامه و بودجه که نماینده دولت است در کمیسیون‌های مربوطه مخصوصاً تلفیق بررسی خواهد شد. انشاالله رایزنی و هم اندیشی و همفکری در مورد لایحه بودجه هفته آینده صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که، نمایندگان بودجه را بررسی نکرده‌اند چرا این گونه درباره آن اظهارنظر می‌کنند گفت: نباید پیش داوری کنیم بودجه مستلزم رسیدگی و برآورد تبصره‌ها و احکام است که همه‌شان باید بررسی شوند.

امیری با بیان اینکه بودجه یک سند موزون و متناسب است، تاکید کرد: بودجه یک معماری پیوسته دارد که تمامی موارد حقوقی و اقتصادی و ... را با یکدیگر باید دید. بودجه براساس واقعیت‌های موجود کشور در منابع و هزینه‌ها تهیه و تدوین شده و ما جلسات مفصلی برای بررسی بودجه در دولت داشتیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در پایان گفت: معتقدم نمایندگان هنگامی که بودجه را مشاهده و جداول و احکام را بررسی کنند و توضیحات نمایندگان دولت را بشنوند، برخی از اشکالات آنها حل و فصل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار