تاکید دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو بر تقویت تعاملات بین سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی

شناسایی آثار مهم فرهنگی و تمدنی کشور برای معرفی به جهان اسلام و ثبت در سازمان آیسسکو

تهران (پانا) - در نشست کمیته فرهنگی کمیسیون ملی آیسسکو ، موضوعات مهم فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های برجسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان اسلام، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۵۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی آثار مهم فرهنگی و تمدنی کشور برای معرفی به جهان اسلام و ثبت در سازمان آیسسکو

به گزارش مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، در این جلسه که با حضور نمایندگان و مدیران ارشد وزارتخانه و سازمانهای مهم دست اندرکار امور فرهنگی درکشور، از جمله وزارت امورخارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان صدا و سیما، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ورزش و جوانان و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، بر لزوم تقویت جایگاه فرهنگی کشورمان در سطح جهان اسلام تاکید شد و اعضای کمیته، دیدگاهها و نظرات سازمان متبوع خود را ارائه کردند.

در این جلسه، مجتبی زینی وند دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران با ارائه توضیحاتی در خصوص آیسسکو، با اشاره به اندیشه فرهنگ دینی و پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی، اظهار کرد: باید با تلاش و وفاق بخشی و تقویت ارتباطات و تعاملات با تمام نهادهای فرهنگی کشور، استراتژی مناسبی برای سامان دهی و انعکاس این میراث تمدنی به جهان اسلام تدوین کنیم.

وی گفت: حضور فعال در عرصه های بین المللی نیاز به تقویت ارتباطات بین بخشی و تلاش بیشتر در حوزه های فرهنگی کشور است و برای این منظور لازم است هر یک از وزارتخانه ها و نهادها یک کمیته ویژه برای تدوین برنامه های فرهنگی مهم و قابل عرضه در جهان اسلام تشکیل، و نتایج کار این کمیته ها برای بررسی و تصویب به کمیسیون ملی آیسسکو ارائه شد.

زینی وند با اشاره به رسالتی که کمیسیون ملی آیسسکو در زمینه انعکاس و معرفی ظرفیت های بسیار خوب فرهنگی کشور ما به دیگر کشورهای اسلامی دارد گفت: باید برای حضور دستگاههای مختلف کشور در عرصه های بین المللی و جهان اسلام حساسیت بیشتری ایجاد کنیم.

در این جلسه پس از بحث و بررسی سه موضوع مهم فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت. نخست آنکه مقرر شد در ظرف دوماه آینده، افتتاح رسمی "مرکز بین المللی اعتلای گفتگوی خانواده" با حضور مدیرکل آیسسکو وشخصیت هایی از جهان اسلام به صورت مجازی انجام گیرد. این مرکز که به عنوان فعالیت ابتکاری جمهوری اسلامی ایران، با همکاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وکمیسیون ملی آیسسکو برای فعالیت گسترده در سطح جهان اسلام، در سازمان مرکزی آیسسکو به تایید رسیده است، برای پرداختن به مشکلات خانواده ها و حل چالشهای آنها، به ویژه در دوران کرونا دارای اهمیت زیادی است. همچنین مقرر گردید که سازمانها و وزارتخانه های ذیربط، آثار مهم فرهنگی و تمدنی کشور را، برای معرفی به جهان اسلام، شناشائی و برای ثبت در سازمان آیسسکو به کمیسیون ملی آیسسکو معرفی کنند.

مصوبه سوم این جلسه نیز در خصوص دریافت برنامه های مهم فرهنگی وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف کشور برای اجرا در سطح جهان اسلام در سال 2021 میلای، از طریق برنامه های مشترک با سازمان آیسسکو است.

لازم به ذکر است نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای ذیربط شرکت کننده در این جلسه، آمادگی کامل سازمان متبوع خود را برای هر نوع همکاری در جهت گسترش فعالیتهای فرهنگی کمیسیون ملی آیسسکو در سطح جهان اسلام، اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار