همبستگی و همکاری، واکنشی موثر به همه گیری کووید19

تهران (پانا) - دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز حقوق بشر، 10 دسامبر 2020 برابر با 20 آذر 1399 گفت واکنشی موثر به همه گیری کووید19 باید بر اساس همبستگی و همکاری باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
همبستگی و همکاری، واکنشی موثر به همه گیری کووید19

به گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در ایران، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

همه گیری کووید-۱۹ دو حقیقت اساسی در مورد حقوق بشر را تقویت کرده است.

نخست، نقض حقوق بشر به همه ما آسیب می رساند.

همه گیریکووید-19 تأثیر نامتناسبی بر گروه های آسیب پذیر، از جمله کارکنان خط مقدم، افراد دارای معلولیت، سالخوردگان، زنان و دختران و اقلیت ها داشته است.

این مسئله افزایش پیدا کرده است، زیرا فقر، نابرابری، تبعیض، تخریب محیط زیست طبیعی و سایرناکامی های حقوق بشری باعث ایجاد شکنندگی های عظیم در جوامع ما شده است.

در عین حال، این همه گیری با فراهم آوردن دستاویزی برای اقدامات امنیتی سنگین و اقدامات سرکوبگرانه که فضای مدنی و آزادی رسانه ها را محدود می کند، حقوق بشر را تضعیف می نماید.

واقعیت دوم که توسط همه گیری برجسته شده، این است که حقوق بشر فراگیر است و از همه ما محافظت می کند.

واکنشی موثر به همه گیری باید بر اساس همبستگی و همکاری باشد.

رویکرد های تفرقه افکنانه، اقتدارگرایی و ملی گرایی در برابر یک تهدید جهانی بی معناست.

مردم و حقوق آنان باید اساس پاسخ به همه گیری و بهبودی از آن قرار گیرند. برای غلبه بر این همه گیری و محافظت از ما برای آینده، به چارچوب های فراگیر مبتنی بر حق، مانند پوشش سلامت برای همه نیاز داریم.

فراخوان اینجانب برای اقدام برای حقوق بشر بیانگر نقش اصلی حقوق بشر در واکنش به بحران، برابری جنسیتی، مشارکت عمومی، عدالت اقلیمی و توسعه پایدار است.

در روز حقوق بشر و در سایر روزها، اجازه دهید به گونه ای جمعی تصمیم بگیریم که با حقوق بشر اساسی برای بهبودی ازهمه گیری کووید-۱۹ و ایجاد آینده ای بهتر برای همه عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار