آغاز مراجعه ۱۸۰ تیم آموزش دیده حافظان سلامت به در منازل شهروندان اسلامشهری

اسلامشهر (پانا) - تیم‌های حافظان سلامت شهرستان اسلامشهر در راستای اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید- ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و در قالب قرارگاه عملیاتی شهیدسلیمانی فعالیت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مراجعه ۱۸۰ تیم آموزش دیده حافظان سلامت به در منازل شهروندان اسلامشهری

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر، مسعود مرسلپور فرماندار در جلسه کمیته آموزش همگانی، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی در سخنانی اظهار کرد: حافظان سلامت متشکل از نیروهای بسیج خواهر و برادر هستند و لباس فرم مشخص و کارت شناسایی معتبر به امضاء مدیر شبکه بهداشت و درمان و فرمانده سپاه اسلامشهر رسیده را همراه خواهند داشت.

او بیان کرد: حافظان سلامت با مراجعه حضوری خانه به خانه، ضمن توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی شامل شماره تلفن مراکز خدمات جامع سلامت و آدرس شبکه‌های اجتماعی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، نکات ضروری مبنی بر اجتناب از تردد غیر ضروری و همچنین ماندن در خانه در صورت داشتن علائم مشکوک بیماری و تماس با پایگاه‌های سلامت را آموزش خواهند داد.

مرسلپور خاطرنشان کرد: همچنین چنانچه افراد دارای علائم مشکوک با نظر مراقبین سلامت و پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت، به همراه خانواده خود در منزل به مدت ۱۴ روز قرنطینه شدند، حافظان سلامت ضمن ارائه آموزش‌های مراقبت از بیمار در منزل، در صورت نیاز امور ضروری خانواده قرنطینه شده را به عنوان عضو تیم حمایتی با رعایت کامل ضوابط بهداشتی انجام خواهند داد. این امور از قبیل خرید مایحتاج توسط حافظان سلامت و توزیع سبدهای حمایتی حاوی اقلام ضروری به خانواده‌های نیازمند است.

در ادامه این‌جلسه محمد صالح ضیایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار اسلامشهر و مسئول کمیته آموزش همگانی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی به تشریح اقدامات انجام شده در سطح شهرستان پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار