آ موزش و پرورش ورامین میزبان جلسه اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شد

ورامین(پانا)- رئیس اداره آموزش وپرورش از فعالیت‌های انجام شده در راستای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با عناوین طرح "یاریگران زندگی" ( هر معلم یک یاریگر)، برگزاری نمایشگاه " نه، به اعتیاد" و نمایشگاه حجاب و عفاف در آموزش و پرورش ورامین خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آ موزش و پرورش ورامین میزبان جلسه اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شد

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، مدیریت آموزش و پرورش ورامین میزبان فرماندار، امام جمعه، دادستان، فرمانده سپاه، شهردار و دیگر اعضای متولی احیای امر به معروف و نهی از منکر ورامین بود.
در این جلسه امیر محمدی، مدیر آموزش و پرورش ورامین از فعالیت‌های انجام شده در راستای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با عناوین طرح "یاریگران زندگی" ( هر معلم یک یاریگر)، برگزاری نمایشگاه " نه، به اعتیاد" و نمایشگاه حجاب و عفاف در آموزش و پرورش ورامین را اعلام کرد.
سعید تاجیک فرمانده سپاه ورامین نیز از برگزاری طرح "ندای فطرت" که شامل: مانور تذکر لسانی، تذکر در فضای مجازی و نمایشگاه پوستر با موضوع حجاب و عفاف گفت : علاوه بر برگزاری میزهای اقتصاد مقاومتی برای زنان سرپرست خانوار، مانور فرهنگی شامل تریبون آزاد، پوستر احکام مربوط به آرایشگاه‌های زنانه، تقدیر از کاسبانی که شئونات اسلامی را رعایت کرده و اهتمام به اشاعه فرهنگ نماز اول وقت دارند، فعالیت تیم ۹۰ نفره ارشادی فرهنگی، در رصد کانال‌های موجود درفضای مجازی و همچنین برگزاری کارگاه‌های مادران آفتاب با محوریت افزایش جمعیت، کارگاه‌های گفتگو با خدا، تشویق مساجد موثر در فرهنگ قرآن و عترت، 408 مشاوره فردی و ۱۵۰۰ نفر مشاوره گروهی در زمینه‌های ازدواج، ارتباط با جنس مخالف، روابط با پدر و مادر، دختران فراری، عدم ارتباط عاطفی و ضعف رفتار در خانواده، طلاق و ترس از جمله فعالیتهایی بود که با آنها توانستیم به احیای این فرهنگ کمک کنیم.
تاجیک همچنین از اجرای طرح "همسایه سلام" گفت: در این طرح فعالین از همجواران مساجد دعوت به حضور کرده‌اند.
اجرای مراسم جشن تکلیف در مساجد، تعیین ده محله از ورامین به عنوان محلات اسلامی و تقدیر از معلمان آمران به معروف و ناهیان از منکر از جمله فعالیت‌های مکملی بود که تاجیک از آنها نام برد.
او همچنین ادامه داد: با توجه به اهمیت بخشی رهبر معظم انقلاب، بخش قابل توجهی از فعالیت‌های ستاد، به فعالیت در فضای مجازی مربوط است که از جمله آنها می توان ایجاد ۱۳۰ کانال پایگاه امر به معروف و نهی از منکر برای پایگاه بسیج و همچنین ۸۰ کانال محلی که مخاطبی عام دارند، نام برد که در آنها به گفتمان نظام پرداخته است.
رضایی فرمانده نیروی انتظامی نیز با بیان اینکه هدف از امر به معروف و نهی از منکر اشاعه فرهنگ عمومی اسلامی است؛ از اجرای طرح ناظر یک و دو خبر داد.
در طرح ناظر یک با منکراتی همچون سگ ‌گردانی، آلودگی صوتی و نوری و کشف حجاب در خودرو برخورد می‌شود و در طرح ناظر دو که مربوط به رصد اماکن است؛ اختلالات اینترنتی مانع از تحقق ۱۰۰ درصدی این طرح تا کنون شده است.
حجت الاسلام محسن محمودی، امام جمعه ورامین، نیز در این جلسه گفت: بهتر است شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات فعال شود. او از آمادگی گروه جهادی روحانیت برای تهیه و تولید محتوا در این زمینه خبر داد و گفت: مساجد باید محور امر به معروف و نهی از منکر باشد.

حسین کاغذلو فرماندار ورامین، نیز وجود کرونا را در جامعه زمینه سازی برای پذیرش فرهنگ ازدواج آسان و دوری از تشریفات مرسوم دانست و گفت: امروزه ازدواج آسان به عنوان یکی از آرزوهای اجتماعی است که از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است. ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید از این فرصت پیش آمده، استفاده بهینه را ببرد.
جعفر شمس، دادستان ورامین، نیز با تاسی به منویات رهبر انقلاب گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند برخورد با منکرات مسئولین، روش مناسبی برای اعتمادسازی مردم است. او کمک به ایجاد بسترهای بروز معروف های اجتماعی، از جمله پارک بانوان، را باعث دوری از منکرات دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار