مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد:

آزمایش و مشاوره ژنتیک برای خانواده‌های دارای دو معلول تا پایان سال

ساری (پانا) -مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اهمیت تدوین بانک اطلاعاتی انواع معلولیت ها و پیشگیری از تولد نوزادان معلول، اعلام کرد که تمامی خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر تا پایان سال جاری تحت آزمایش ها و مشاوره های ژنتیک قرار خواهند گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۵۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آزمایش و مشاوره ژنتیک برای خانواده‌های دارای دو معلول تا پایان سال

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، فرزاد گوهردهی در دیدار با استاندار مازندران به مناسبت هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، ضمن گرامیداشت این هفته با تقدیر از اقدام استانداری جهت برگزاری این مراسم و حمایت های بی‌دریغ استاندار از جامعه معلولین گفت: امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا مراسم تجلیل از معلولین با محدودیت های بسیاری برگزار شد.

وی تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی مازندران را ۶۶ هزار و ۲۱۳ نفر عنوان و اظهار کرد: سازمان بهزیستی حدود ۷۶ میلیارد ریال بابت کمک هزینه مستمری، هدفمندی و حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده بصورت ماهیانه پرداخت می‌کند.

گوهردهی با تاکید بر اهمیت تدوین بانک اطلاعاتی انواع معلولیت ها و پیشگیری از تولد نوزادان معلول افزود: در همین راستا با حمایت های رییس محترم سازمان بهزیستی، تمامی خانواده های دارای دو عضو معلول و بیشتر تا پایان سال جاری تحت آزمایش ها و مشاوره های ژنتیک قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها با اشاره به ۶٠ مورد عمل جراحی کاشت حلزون در سال جاری، افزود: در همین راستا ۲۱۷۸ خانواده معلولین، تحت پوشش مشاوره های ژنتیک قرار گرفتند. ضمن اینکه ۳۳ هزار و ۸۶۸ کودک ٣ تا ۶ ساله نیز تحت برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) قرار گرفتند.

وی دستیابی به استقلال همه جانبه، خصوصا استقلال اقتصادی را مرهون ایجاد مسکن و کسب شغلی پایدار و متناسب با شرایط فرد معلول عنوان و تصریح کرد: اداره کل بهزیستی مازندران در سال ٩٩ در راستای تامین شرایط مطلوب به منظور تامین اشتغال ایمن، پایدار و با قابلیت توسعه با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به توانخواهان و پرداخت سهم بیمه خویش فرما و کارفرما به ١٢٩٩ نفر و همچنین تحویل ۵۱۳ واحد مسکونی در سال جاری گام مهمی در جهت توانمندسازی گروه های هدف برداشته است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به راه اندازی پویش سقف همدلی به همت سازمان بهزیستی اضافه کرد: در این پویش به همت خیرین نیک اندیش و مردم شریف واحد های مسکونی نیمه کاره مددجویان بهزیستی که پیشرفت فیزیکی سی تا نود درصدی داشته باشد، تکمیل و آماده تحویل خواهد شد.

گوهردهی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نیاز کلیه افراد جامعه علی الخصوص معلولین به بیمه اجتماعی به عنوان یک پشتوانه، برنامه اعطای بیمه اجتماعی به معلولین روستایی و خانواده های آنان در استان برای اولین بار در کشور ، از سال ۱۳۹۵ به تعداد ۱۷۰۰ نفر انجام شد و همچنین ۴ هزار توانخواه تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی برکت قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ٢۴۵٠ توانخواه بهزیستی مازندران از کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان معلول با هدف تقویت انگیزه های تحصیلی بهره‌مند هستند خاطر نشان کرد: با هدف ایجاد انگیزه و تشویق افراد معلول به ادامه تحصیل در دانشگاههای دولتی و غیردولتی در راستای تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان ۶۵۴ دانشجوی توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران در سال جاری از کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند شده اند.

گوهردهی در پایان درگذشت صالح شمس هنرمند روشندل قائمشهری را به جامعه هنرمندان، جامعه معلولین و خانواده بزرگ بهزیستی مازندران تسلیت گفت.

در این مراسم نمایندگان تشکل های غیردولتی و مردم نهاد افراد دارای معلولیت به بیان نقطه نظرات و انتظارات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار