تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در زیست بوم کرونا

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور در برنامه دوربین امید شبکه تلویزیونی امید به تشریح نحوه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز های ویژه در زیست بوم کرونا پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۴۵۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در زیست بوم کرونا

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی با بیان اینکه کرونا آموزش حضوری در برخی مناطق را تعطیل کرد اما آموزش تعطیل نشد اظهار کرد: شبکه شاد بزرگترین پلتفرم آموزشی کشور است که در ایام کرونا به کمک آموزش آمد و در کنار آموزش های تلویزیونی و درسنامه ها روند آموزش از طریق این شبکه ادامه پیدا کرد.

معاون وزیر با بیان اینکه با ظرفیت سازی انجام شده در شبکه شاد اکنون ۷۲ درصد دانش‌آموزان استثنایی در این شبکه آموزش می بینند افزود: 18.1 درصد دانش آموزان استثنایی از بسته های آموزشی و درسنامه ها استفاده میکنند، 5.9 درصد با کمک والدین خود تحصیل می کنند و 3.9 درصد دانش آموزان استثنایی نیز آموزش های تلویزیونی را دنبال می کنند.

وی گفت: 11.1 درصد دانش آموزان استثنایی که به شاد متصل هستند خود گوشی هوشمند دارند، 12.5 درصد از گوشی پدر و 53 درصد از گوشی مادر و 4.6 درصد نیز از طریق تلویزیون غیر هوشمند به شاد متصل می شوند.

معاون وزیربا بیان اینکه تاکنون بیش از 1500 محتوای آموزشی مناسب دانش آموزان استثنایی در شبکه شاد بارگذاری شده است اظهار کرد: در دوران کرونا در تمامی استان ها استودیوی تولید محتوای الکترونیک راه اندازی شده است و به زودی نیز اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه ندای همراه اظهار کرد: این سامانه با استفاده از ظرفیت 16 مشاور خبره، 45 مرکز مشاوره، 752 مرکز اختلالات یادگیری و 900 مشاور و مددکار آموزش و پرورش استثنایی برای حمایت از طرح تلفیقی فراگیر و و ارائه خدمات مشاوره ای در عصر کرونا راه اندازی شده است.

حسینی با بیان اینکه یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی تهیه ابزارهای مورد نیاز دانش آموزان در قالب نهضت توان افزایی است اظهار کرد: در این راستا 105 قلم وسیله آموزشی، ورزشی و توانبخشی برای این دانش آموزان شناسایی شده که تهیه آن برای تمامی دانش آموزان تحت پوشش به بیش از 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و نیازمند مشارکت همه خیرین و دستگاه های اجرایی است.

وی افزود: 40 درصد دانش آموزان استثنایی به ابزار هوشمند دسترسی ندارند که تاکنون به همت خیرین و ارگان ها 5 هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان استثنایی اهدا شده است و در آینده نزدیک 10 هزار دستگاه دیگر نیز به دانش آموزان استثنایی اهدا خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه نزدیک به 1600 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در کشور وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد ۲۷ مدرسه ویژه دانش‌آموزان جسمی- حرکتی، 22 مدرسه ویژه نابینایان، 100 مدرسه ویژه ناشنوایان، ۶۲ مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم است و 34 مدرسه نیز شبانه روزی است.

وی افزود: 14 استان فاقد مدرسه اتیسم هستند که با همت خیرین در این 14 استان نیز مدارس اتیسم در حال احداث است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار